MANUELA
VEGA ZAMORA
TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publicacions (33) Publicacions de MANUELA VEGA ZAMORA
2022
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El papel de la cultura en la evaluación de la felicidad entre países. Una aproximación fsQCA.
Revista de Estudios Empresariales. Segunda época, Núm. 2, pp. 276-291
2021
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Barriers and opportunities for the implementation of sustainable farming practices in mediterranean tree orchards
Agronomy, Vol. 11, Núm. 5
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Do chefs value health in their olive oil purchasing decisions?
Nutrients, Vol. 13, Núm. 2, pp. 1-10
2020
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Principales motivaciones del consumidor de alimentos ecológicos en Italia: el caso del aceite de oliva
Agrociencia, Vol. 54, Núm. 3, pp. 327-336
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You are what you eat: The relationship between values and organic food consumption
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 9
2019
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Indicios de eficacia de la estrategia multi-sello de calidad diferenciada en productos agroalimentarios
Management in a Smart Society: business and technological challenges (Tokio) : XXVIII Congreso Internacional AEDEM = 2019 AEDEM International Conference : Tokio, 3 y 4 de septiempre de 2019
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Towards sustainable consumption: Keys to communication for improving trust in organic foods
Journal of Cleaner Production, Vol. 216, pp. 511-519
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¿Cuánto saben los chefs españoles sobre aceites de oliva? Un estudio exploratorio según la calidad del restaurante
Management in a Smart Society: business and technological challenges (Tokio) : XXVIII Congreso Internacional AEDEM = 2019 AEDEM International Conference : Tokio, 3 y 4 de septiempre de 2019
2018
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False barriers in the purchase of organic foods. The case of extra virgin olive oil in Spain
Sustainability (Switzerland), Vol. 10, Núm. 2
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Key determinants of organic food consumption: The case of olive oil in spain
HortScience, Vol. 53, Núm. 8, pp. 1172-1178
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Sustainable Consumption: Proposal of a Multistage Model to Analyse Consumer Behaviour for Organic Foods
Business Strategy and the Environment, Vol. 27, Núm. 4, pp. 588-602
2016
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Campañas de comunicación: efectos de la configuración del mensaje en la predisposición a la compra de aceite de oliva ecológico
Revista española de estudios agrosociales y pesqueros, Núm. 244, pp. 69-104
2015
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La transmisión de precios en la cadena española del aceite de oliva virgen extra
Revista española de estudios agrosociales y pesqueros, Núm. 240, pp. 77-107
2014
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Organic as a heuristic cue: What Spanish consumers mean by organic foods
Psychology and Marketing, Vol. 31, Núm. 5, pp. 349-359
2013
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A powerful word: The influence of the term 'Organic' on perceptions and beliefs concerning food
International Food and Agribusiness Management Review, Vol. 16, Núm. 4, pp. 51-76
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El comportamiento del consumidor de aceite de oliva virgen extra ecológico en España. Un estudio exploratorio
Revista agroalimentaria, Vol. 19, Núm. 37, pp. 51-60
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Exploring the 'organic' attribute in the perception of iconic foods: The case of olive oil in Spain
Outlook on Agriculture, Vol. 42, Núm. 4, pp. 243-247
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Influence of the commercial distribution model on the surcharge for organic foods in Spain
Journal of Food, Agriculture and Environment, Vol. 11, Núm. 2, pp. 285-290
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Posicionamiento de envases en el mercado del aceite de oliva virgen extra: un estudio exploratorio
ITEA, información técnica económica agraria: revista de la Asociación Interprofesional para el Desarrollo Agrario ( AIDA ), Núm. 1, pp. 107-123
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The perception of quality in the process of olive oil tasting: The effects of packaging attributes
Journal of Food, Agriculture and Environment, Vol. 11, Núm. 3-4, pp. 102-105