Publicaciones (29) Publicaciones de FRANCISCO JAVIER GARCÍA GARCÍA

2023

  1. El desafío de la formación continua del profesorado de matemáticas

    Uno: Revista de didáctica de las matematicas, Núm. 99, pp. 8-15

  2. Increase in self-efficacy in prospective teachers through theory-based lesson study

    Journal of Mathematics Teacher Education

2022

  1. A PROPOSAL FOR THE MATHEMATICAL-DIDACTIC TRAINING OF TEACHERS ABOUT LOGICAL KNOWLEDGE

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

  2. On the Problem Between Devices and Infrastructures in Teacher Education Within the Paradigm of Questioning the World

    Advances in the Anthropological Theory of the Didactic (Springer International Publishing), pp. 103-112

  3. Presentation and evaluation of a digital tool for sign language

    Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 34, Núm. 3, pp. 658-688

  4. Teacher Learning in Collaborative Settings: Analysis of an Open Lesson

    Advances in the Anthropological Theory of the Didactic (Springer International Publishing), pp. 165-171

2019

  1. Introducción a 'Diseño de tareas en educación matemática: Una diversidad de marcos teóricos'

    Avances de investigación en educación matemática, Núm. 15, pp. 1-4

  2. Promover la indagación en matemáticas y ciencias: desarrollo profesional docente en primaria y secundaria

    Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 22, Núm. 2, pp. 335-359

2014

  1. Conectar el aprendizaje por investigación con controversias socio-científicas. Contribuciones del proyecto europeo PARRISE

    Investigación y transferencia para una educación en ciencias: un reto emocionante. [Recurso electrónico]

  2. Creencias del profesorado en ejercicio y en formación sobre el aprendizaje por investigación

    Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 11, Núm. 1, pp. 22-33

  3. Review res.

    REDIMAT, Vol. 3, Núm. 1, pp. 103-104

2013

  1. Challenges and opportunities for the implementation of inquiry-based learning in day-to-day teaching

    ZDM - International Journal on Mathematics Education, Vol. 45, Núm. 6, pp. 837-849

  2. Construyendo una identidad: trayectorias de investigación tras el grado de doctor

    Investigación en Educación Matemática XVII

2011

  1. Examining Mathematising Activities in Modelling Tasks with a Hidden Mathematical Character

    International Perspectives on the Teaching and Learning of Mathematical Modelling (Springer Science and Business Media B.V.), pp. 85-95