Publications (34) FRANCISCO JAVIER GARCÍA GARCÍA publications

2024

  1. Analysis of an SRP-TE on Logical Knowledge in the Initial Mathematical-Didactic Training of Teachers

    Trends in Mathematics (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 489-500

  2. Conexiones matemáticas asociadas a la ecuación lineal que establecen estudiantes de bachillerato

    Avances de investigación en educación matemática: AIEM, Núm. 25, pp. 9-31

  3. Increase in self-efficacy in prospective teachers through theory-based lesson study

    Journal of Mathematics Teacher Education, Vol. 27, Núm. 4, pp. 717-742

  4. Mechanisms and evidence of prospective teachers’ learning through enquiry-oriented practices: the case of a lesson study intervention

    ZDM - Mathematics Education, Vol. 56, Núm. 6, pp. 1183-1196

2023

  1. El desafío de la formación continua del profesorado de matemáticas

    Uno: Revista de didáctica de las matematicas, Núm. 99, pp. 8-15

  2. Los paradigmas didácticos como componentes esenciales de la infraestructura del estudio de clases

    Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 251-258

2022

  1. A PROPOSAL FOR THE MATHEMATICAL-DIDACTIC TRAINING OF TEACHERS ABOUT LOGICAL KNOWLEDGE

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

  2. On the Problem Between Devices and Infrastructures in Teacher Education Within the Paradigm of Questioning the World

    Advances in the Anthropological Theory of the Didactic (Springer International Publishing), pp. 103-112

  3. Presentation and evaluation of a digital tool for sign language

    Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 34, Núm. 3, pp. 658-688

  4. Teacher Learning in Collaborative Settings: Analysis of an Open Lesson

    Advances in the Anthropological Theory of the Didactic (Springer International Publishing), pp. 165-171

2019

  1. Introducción a 'Diseño de tareas en educación matemática: Una diversidad de marcos teóricos'

    Avances de investigación en educación matemática: AIEM, Núm. 15, pp. 1-4

  2. Promover la indagación en matemáticas y ciencias: desarrollo profesional docente en primaria y secundaria

    Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 22, Núm. 2, pp. 335-359

2018

  1. Proyecto europeo "Matemáticas y Ciencias para la Vida"

    Alambique: Didáctica de las ciencias experimentales, Núm. 92, pp. 77-79

2014

  1. Conectar el aprendizaje por investigación con controversias socio-científicas. Contribuciones del proyecto europeo PARRISE

    Investigación y transferencia para una educación en ciencias: un reto emocionante. [Recurso electrónico]