Publications (63) FRANCISCO JOSÉ TORRES RUIZ publications

2022

  1. El papel de la cultura en la evaluación de la felicidad entre países. Una aproximación fsQCA.

    Revista de Estudios Empresariales. Segunda época, Núm. 2, pp. 276-291

  2. Exploring consumer non-knowledge in the agrifood context and its effects on behaviour

    British Food Journal, Vol. 124, Núm. 11, pp. 3624-3643

2021

  1. Do chefs value health in their olive oil purchasing decisions?

    Nutrients, Vol. 13, Núm. 2, pp. 1-10

  2. How can consumer involvement be changed through communication campaigns? An information content choice model applied to the olive oil case

    British Food Journal, Vol. 123, Núm. 11, pp. 3672-3688

  3. Innovar en la información

    Agenda de la empresa andaluza: ideas, personas e instrumentos para dirigir la empresa, Núm. 267, pp. 189-190

  4. Los costes del olivar en la provincia de Jaén

    Mercacei magazine, Núm. 106, pp. 46-50

2019

  1. Indicios de eficacia de la estrategia multi-sello de calidad diferenciada en productos agroalimentarios

    Management in a Smart Society: business and technological challenges (Tokio) : XXVIII Congreso Internacional AEDEM = 2019 AEDEM International Conference : Tokio, 3 y 4 de septiempre de 2019

  2. Towards sustainable consumption: Keys to communication for improving trust in organic foods

    Journal of Cleaner Production, Vol. 216, pp. 511-519

  3. What to communicate: Selecting the information content to increase the demand for food products

    International Food and Agribusiness Management Review, Vol. 22, Núm. 4, pp. 465-481

  4. ¿Cuánto saben los chefs españoles sobre aceites de oliva? Un estudio exploratorio según la calidad del restaurante

    Management in a Smart Society: business and technological challenges (Tokio) : XXVIII Congreso Internacional AEDEM = 2019 AEDEM International Conference : Tokio, 3 y 4 de septiempre de 2019