DESARROLLO E INVESTIGACION DE LA EDUCACION EN ANDALUCIA
Publications (381) Publications in which a researcher has participated
2025
-
An exploratory study to determine English teachers’ digital competence and the use of digital tools in Colombia
Competencias digitales en educación: innovación y retos en la era digital (Dykinson), pp. 13-34
-
Implementation of Classical Decision Trees in a Quantum Computing Paradigm
Lecture Notes in Computer Science (including subseries Lecture Notes in Artificial Intelligence and Lecture Notes in Bioinformatics)
2024
-
Aprendizaje Dialógico como Actuación Educativa de Éxito para el Desarrollo Sostenible en Educación Superior
REMIE: Multidisciplinary Journal of Educational Research, Vol. 14, Núm. 2, pp. 267-288
-
Computational models as an inspiration to neuromodulation in space-phase-amplitude
An Insight into Neuromodulation: Current Trends and Future Challenges (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 305-330
-
Dissociating Semantic Integration and Inhibitory Control in the Remote Associates Test: A tDCS-EEG Study
Creativity Research Journal
-
El mal uso de los recursos tecnológicos en estudiantes de Educación Superior: pautas de prevención
Innovación docente e investigación en educación: Desafíos de la enseñanza y aprendizaje en la educación superior (Dykinson), pp. 291-298
-
Escolarização de alunos com transtorno do espectro autista no marco de uma educação inclusiva
Cuadernos de Educación y Desarrollo, Vol. 16, Núm. 1, pp. 173-191
-
Evaluation of the impact of dialogic pedagogical gatherings on sustainable development training for future teachers
Cogent Education, Vol. 11, Núm. 1
-
ICT mediated gamification in education degrees: A commitment to sustainability
JOTSE, Vol. 14, Núm. 3, pp. 815-830
-
Memory processes with transcranial direct current stimulation
An Insight into Neuromodulation: Current Trends and Future Challenges (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 97-120
-
Modelos pedagógicos para la formación docente en el uso de la tecnología para la enseñanza del inglés: Una revisión sistemática.
Zona próxima: revista del Instituto de Idiomas de la Universidad del Norte (Barranquilla, Colombia)., Núm. 41, pp. 66-88
-
Neuropedagogía y educación para el desarrollo sostenible en la formación docente a partir de metodologías activas
Neuroaulas transformadoras: fundamentos para una neuropedagogía innovadora (Editorial GEU), pp. 127-150
-
Retrieval-based concept mapping makes a difference as a retrieval practice activity: a study with high school students
Frontiers in Education, Vol. 9
-
Transcranial direct current stimulation over the left posterior temporal lobe modulates semantic control: Evidence from episodic memory distortions
Brain and Cognition, Vol. 175
2023
-
A reflection on a didactical design for training teachers in the incorporation of technology into the English Classroom
Praxis, Vol. 19, Núm. 2, pp. 287-305
-
Active methodologies and curricular sustainability in teacher training
International Journal of Sustainability in Higher Education, Vol. 24, Núm. 6, pp. 1364-1380
-
Corrigendum: Understanding the effects of cortical gyrification in tACS: insights from experiments and computational models (Frontiers in Neuroscience, (2023), 17, (1223950), 10.3389/fnins.2023.1223950)
Frontiers in Neuroscience
-
Design Thinking y redes sociales en la formación de futuros docentes: creatividad y comunicación digital
Hachetetepé: Revista científica de Educación y Comunicación, Núm. 26, pp. 1203
-
Digital literacy in university students of education degrees in Ecuador
Frontiers in Education, Vol. 8
-
Educación para el encuentro vs. Discursos de odio
Educación: encuentros y desencuentros (UJA Editorial), pp. 245-250