DIEGO
AIRADO RODRÍGUEZ
TITULAR DE UNIVERSIDAD
Universidad de Extremadura
Badajoz, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Extremadura (40)
2022
-
An approach to epistemic emotions in physics’ teaching-learning. The case of pre-service teachers
Heliyon, Vol. 8, Núm. 11
-
Impact of an Active Learning Methodology on Students’ Emotions and Self-Efficacy Beliefs towards the Learning of Chemical Reactions—The Case of Secondary Education Students
Education Sciences, Vol. 12, Núm. 5
-
New Alternatives to Academic Delivery: Implementation of Analytical Chemistry Quality Assessment Exercises in an e-Learning Environment
Journal of Chemical Education, Vol. 99, Núm. 10, pp. 3424-3434
2021
-
Detailed Emotional Profile of Secondary Education Students Toward Learning Physics and Chemistry
Frontiers in Psychology, Vol. 12
-
Emotional performance on physics and chemistry learning: the case of Spanish K-9 and K-10 students
International Journal of Science Education, Vol. 43, Núm. 6, pp. 823-843
-
Evolución de las ideas alternativas sobre la luz en los maestros en formación tras una intervención basada en tareas manipulativas
29 Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales y 5.as Escuelas de Doctorado: 10, 11 y 12 de febrero 2021
-
Importancia de los dominios cognitivo y afectivo para la enseñanza de las ciencias a maestros en formación. Naturaleza vectorial de las fuerzas como caso de estudio
29 Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales y 5.as Escuelas de Doctorado: 10, 11 y 12 de febrero 2021
2019
2018
-
Detection and quantification of extra virgin olive oil adulteration by means of autofluorescence excitation-emission profiles combined with multi-way classification
Talanta, Vol. 178, pp. 751-762
-
Revalorization of agro-industrial effluents based on gallic acid recovery through a novel anionic resin
Process Safety and Environmental Protection, Vol. 115, pp. 17-26
2017
-
Change in elementary school students’ misconceptions on material systems after a theoretical-practical instruction
International Electronic Journal of Elementary Education, Vol. 9, Núm. 3, pp. 499-510
-
Cómo influye el modelo de instrucción en las emociones sentidas en clases de ciencias dependiendo del bachillerato cursado
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Núm. 0, pp. 4047-4052
-
Emociones de estudiantes universitarios ante diferentes metodologías de enseñanza de las ciencias
Books of abstracts CIVINEDU 2017: 1st International Virtual Conference on Educational Research and Innovation 3 - 5 October, 2017
-
Evolución de las emociones y concepciones alternativas sobre los cambios físicos y químicos de la materia en alumnos de Educación Secundaria
Books of abstracts CIVINEDU 2017: 1st International Virtual Conference on Educational Research and Innovation 3 - 5 October, 2017
-
Experiencia de evaluación entre iguales con Maestros en Formación
27 Encuentros de didáctica de las ciencias experimentales: 7, 8 y 9 de septiembre, Badajoz
-
Persistencia de concepciones alternativas sobre Electricidad en Maestros en Formación
27 Encuentros de didáctica de las ciencias experimentales: 7, 8 y 9 de septiembre, Badajoz
-
Propuesta de intervención para la enseñanza de las propiedades de la materia en educación primaria
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Núm. 0, pp. 875-880
-
Remediation of industrial wastewaters containing heavy metals through ion exchange technology
Ion Exchange: Theory and Applications (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 83-100
-
Tratamiento de las ideas previas del alumnado de educación primaria por parte de los maestros
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Núm. 0, pp. 2047-2052
2016
-
Inverted instruction methodologies in undergraduate studies: an approach of using a flipped classroom setting in a science course at the teacher trainer school
ICERI2016: 9TH INTERNATIONAL CONFERENCE OF EDUCATION, RESEARCH AND INNOVATION