DIEGO
RASCÓN MORENO
PROFESOR CONTRATADO DOCTOR
Publicacións (15) Publicacións de DIEGO RASCÓN MORENO
2024
-
Presentación. La educación bilingüe en España : una mirada crítica acerca de las tendencias actuales
Revista de educación, Núm. 403, pp. 1-8
2023
-
Attention to diversity in bilingual education: student and teacher perspectives in Spain
International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, Vol. 26, Núm. 9, pp. 1111-1128
-
Identifying difficulties and best practices in catering to diversity in CLIL: instrument design and validation
International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, Vol. 26, Núm. 9, pp. 1022-1030
2021
-
Characterising Representative CLIL Practices: An Andalusian Case Study
Multilingual Education (Springer Science and Business Media B.V.), pp. 9-29
-
Student perspectives on dual immersion in California: A comparison with the perceptions of CLIL learners in Madrid
Linguistics and Education, Vol. 61
2019
-
Dislexia y aprendizaje de inglés en Primaria: una propuesta metodológica
Revista de Educación Inclusiva, Vol. 12, Núm. 2, pp. 187-210
2018
-
Socioeconomic Status and its Impact on Language and Content Attainment in CLIL Contexts
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 29, pp. 115-135
2017
-
Uso didáctico del cómic en un aula multicultural y multirreligiosa de Inglés
Odisea: Revista de estudios ingleses, Núm. 18, pp. 81-98
2015
-
Digital competence development in higher education: an international perspective. Pérez cañado, María Luisa and Ráez Padilla, Juan (eds.) (2014) Frankfurt-am-Main: Peter Lang. ISBN 978-3-631-63803-3, 158 pages.
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 24, pp. 219-220
2014
-
Cross-curricular issues and published ELT materials in Spain
Miscelánea: A journal of english and american studies, Núm. 49, pp. 115-136
2013
-
Specific analysis of students' and teachers' opinions on cross-curricular education in the elt classroom
The Grove: Working papers on English studies, Núm. 20, pp. 153-174
-
Teaching by doing: a professional and personal life
coord.
Servicio de Publicaciones
2011
-
Cross-curricular teaching in Foreign Language classrooms of Jaen and Newcastle secondary schools
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 15, pp. 93-113
2009
-
Cross-curricular teaching by means of ICT in the Primary English Classroom
Tesol Spain newsletter, Vol. 33, Núm. 1, pp. 9-10
-
Integrating cross-curricular teaching and call is feasible: an intervention project in primary education
Elia: Estudios de lingüística inglesa aplicada, Núm. 9, pp. 113-143