Publications (162) MANUEL PARRAS ROSA publications

filter_list

2024

  1. Cadena de valor del aceite de oliva virgen extra

    CIRIEC - España. Revista de economía pública, social y cooperativa, Núm. 112, pp. 15-44

  2. El mercado oleícola: demanda, precios y retos

    Vida rural, Núm. 552, pp. 20-24

  3. The ISO 14001 standard's effect on agrifood small- and medium-sized enterprises' performance: Literature review and empirical evidence

    Business Strategy and the Environment, Vol. 33, Núm. 7, pp. 6547-6564

2021

  1. Do chefs value health in their olive oil purchasing decisions?

    Nutrients, Vol. 13, Núm. 2, pp. 1-10

  2. Lecturas de política y gestión universitarias dir.

    Thomson Reuters Aranzadi

  3. Los costes del olivar en la provincia de Jaén

    Mercacei magazine, Núm. 106, pp. 46-50

  4. Los factores de cambio en el Sistema Universitario Español y las misiones universitarias

    Lecturas de política y gestión universitarias (Thomson Reuters Aranzadi), pp. 43-72

2019

  1. Indicios de eficacia de la estrategia multi-sello de calidad diferenciada en productos agroalimentarios

    Management in a Smart Society: business and technological challenges (Tokio) : XXVIII Congreso Internacional AEDEM = 2019 AEDEM International Conference : Tokio, 3 y 4 de septiempre de 2019

  2. Towards sustainable consumption: Keys to communication for improving trust in organic foods

    Journal of Cleaner Production, Vol. 216, pp. 511-519

  3. ¿Cuánto saben los chefs españoles sobre aceites de oliva? Un estudio exploratorio según la calidad del restaurante

    Management in a Smart Society: business and technological challenges (Tokio) : XXVIII Congreso Internacional AEDEM = 2019 AEDEM International Conference : Tokio, 3 y 4 de septiempre de 2019

2018

  1. A Luis Parras, con cariño y agradecimiento

    Luis Parras Guijosa: libro homenaje (Servicio de Publicaciones), pp. 147-149

  2. False barriers in the purchase of organic foods. The case of extra virgin olive oil in Spain

    Sustainability (Switzerland), Vol. 10, Núm. 2

  3. Key determinants of organic food consumption: The case of olive oil in spain

    HortScience, Vol. 53, Núm. 8, pp. 1172-1178