INVESTIGACIÓN CURRICULAR Y DIDÁCTICA DE LAS CIENCIAS EXPERIMENTALES
Universidad de Granada
Granada, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Granada (27)
2024
-
Diferencias entre los estudiantes de Educación Infantil y Primaria en la actitud, uso y conocimiento de las TIC
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado: REIFOP, Vol. 27, Núm. 3, pp. 225-241
-
Factores emocionales internos como estrategias de protección del estrés en futuros docentes
Revista complutense de educación, Vol. 35, Núm. 1, pp. 81-91
2023
-
Differential Magnitude of Resilience between Emotional Intelligence and Life Satisfaction in Mountain Sports Athletes
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 20, Núm. 15
-
Impact of optimism versus pessimism on life satisfaction in university students
Educar, Vol. 59, Núm. 2, pp. 473-488
-
Inspection digital literacy for school improvement
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 13, Núm. 4, pp. 701-714
-
Pathways between self-concept and academic stress: the role of emotional intelligence and personality among university students
Journal of Further and Higher Education, Vol. 47, Núm. 2, pp. 182-196
-
Relationship between Learning Strategies and Motivation of University Students
Sustainability (Switzerland), Vol. 15, Núm. 4
-
Resilience as a mediating variable between emotional intelligence and optimism-pessimism among university students in Spanish universities
Journal of Further and Higher Education, Vol. 47, Núm. 3, pp. 407-420
2022
-
Competencia sociolingüística y necesidades formativas de los futuros maestros de Educación Primaria
Revista Caribeña de Investigación Educativa (RECIE), Vol. 6, Núm. 2, pp. 116-130
-
Mediación de la satisfacción vital entre la inteligencia emocional y el optimismo en personas con discapacidad intelectual
Siglo Cero: Revista Española sobre Discapacidad Intelectual, Vol. 53, Núm. 3, pp. 145-166
-
Relación entre calidad de vida y satisfacción vital a través de la inteligencia emocional de personas con discapacidad intelectual
Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica, Vol. 2, Núm. 63, pp. 43-58
-
Relationship between Emotional Intelligence and Burnout in non-formal teachers of people with disabilities
Revista complutense de educación, Vol. 33, Núm. 4, pp. 623-634
-
Relationship between Emotional Intelligence and Optimism According to Gender and Social Context (Urban vs. Rural)
Social Sciences, Vol. 11, Núm. 7
-
Self-Concept as a Mediator of the Relation Between University Students’ Resilience and Academic Achievement
Frontiers in Psychology, Vol. 12
-
What are pre-service teachers like? Analysis of their psychosocial profile
Scandinavian Journal of Psychology, Vol. 63, Núm. 5, pp. 555-564
2021
-
Early education care from its practitioners to achieve sustainability
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 6
-
Relationship between emotional intelligence, educational achievement and academic stress of pre-service teachers
Behavioral Sciences, Vol. 11, Núm. 7
2020
-
Emotions as predictors of life satisfaction among university students
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 24, pp. 1-15
-
Opinión del profesorado sobre criterios de desempeño de la competencia profesional que han de adquirir los titulados en el Ciclo Superior de gestión forestal y del medio natural
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 24, Núm. 2, pp. 182-200
2018
-
Coeducational methodology used by physical education teachers and students' perception of it
Sustainability (Switzerland), Vol. 10, Núm. 7