Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Granada (26)

2024

  1. Factores emocionales internos como estrategias de protección del estrés en futuros docentes

    Revista complutense de educación, Vol. 35, Núm. 1, pp. 81-91

2023

  1. Differential Magnitude of Resilience between Emotional Intelligence and Life Satisfaction in Mountain Sports Athletes

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 20, Núm. 15

  2. Impact of optimism versus pessimism on life satisfaction in university students

    Educar, Vol. 59, Núm. 2, pp. 473-488

  3. Inspection digital literacy for school improvement

    EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 13, Núm. 4, pp. 701-714

  4. Pathways between self-concept and academic stress: the role of emotional intelligence and personality among university students

    Journal of Further and Higher Education, Vol. 47, Núm. 2, pp. 182-196

  5. Relationship between Learning Strategies and Motivation of University Students

    Sustainability (Switzerland), Vol. 15, Núm. 4

  6. Resilience as a mediating variable between emotional intelligence and optimism-pessimism among university students in Spanish universities

    Journal of Further and Higher Education, Vol. 47, Núm. 3, pp. 407-420

2020

  1. Emotions as predictors of life satisfaction among university students

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 24, pp. 1-15

  2. Opinión del profesorado sobre criterios de desempeño de la competencia profesional que han de adquirir los titulados en el Ciclo Superior de gestión forestal y del medio natural

    Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 24, Núm. 2, pp. 182-200

2017

  1. Evaluación del dominio de la competencia comunicativa en estudiantes de primer año del Grado de Maestro en Educación Primaria

    CUICIID 2017: congreso Universitario Internacional sobre la comunicación en la profesión y en la Universidad de hoy. Contenidos, investigación, innovación y docencia