DIEGO
AIRADO RODRÍGUEZ
TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publicaciones (81) Publicaciones de DIEGO AIRADO RODRÍGUEZ
2022
-
An approach to epistemic emotions in physics’ teaching-learning. The case of pre-service teachers
Heliyon, Vol. 8, Núm. 11
-
Impact of an Active Learning Methodology on Students’ Emotions and Self-Efficacy Beliefs towards the Learning of Chemical Reactions—The Case of Secondary Education Students
Education Sciences, Vol. 12, Núm. 5
-
Implementación de un instrumento para la evaluación de Trabajos Fin de Grado. Un estudio exploratorio
International Handbook of Innovation and Assessment of the Quality of Higher Education and Research. Vol. 1 (Thomson Reuters-Civitas)
-
New Alternatives to Academic Delivery: Implementation of Analytical Chemistry Quality Assessment Exercises in an e-Learning Environment
Journal of Chemical Education, Vol. 99, Núm. 10, pp. 3424-3434
-
Sistema de evaluación tribunal versus tutor en Trabajo Fin de Grado
International Handbook of Innovation and Assessment of the Quality of Higher Education and Research. Vol. 1 (Thomson Reuters-Civitas)
-
Sustainable Development: Use of Agricultural Waste Materials for Vanillic Acid Recovery from Wastewater
Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 5
2021
-
Detailed Emotional Profile of Secondary Education Students Toward Learning Physics and Chemistry
Frontiers in Psychology, Vol. 12
-
Emotional performance on physics and chemistry learning: the case of Spanish K-9 and K-10 students
International Journal of Science Education, Vol. 43, Núm. 6, pp. 823-843
-
Evolución de las ideas alternativas sobre la luz en los maestros en formación tras una intervención basada en tareas manipulativas
29 Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales y 5.as Escuelas de Doctorado: 10, 11 y 12 de febrero 2021
-
Importancia de la Educación para la Salud en maestros/as en formación de Educación Infantil
29 Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales y 5.as Escuelas de Doctorado: 10, 11 y 12 de febrero 2021
-
Importancia de los dominios cognitivo y afectivo para la enseñanza de las ciencias a maestros en formación. Naturaleza vectorial de las fuerzas como caso de estudio
29 Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales y 5.as Escuelas de Doctorado: 10, 11 y 12 de febrero 2021
2019
-
Estudio de las emociones y sus causas en maestros en formación hacia la física, ante distintas metodologías de enseñanza-aprendizaje
Nuevos retos en la enseñanza de las ciencias (Educación), pp. 235-240
-
Front-face fluorescence excitation-emission matrices in combination with three-way chemometrics for the discrimination and prediction of phenolic response to vineyard agronomic practices
Food Chemistry, Vol. 270, pp. 162-172
2018
-
CE-226. Experiencia de evaluación entre iguales en enseñanzas universitarias
6th International Congress of Educational Sciences and Development: proceedings
-
CE-341. Influencia de la metodología de enseñanza en las emociones sentidas por maestros en formación en clases de física
6th International Congress of Educational Sciences and Development: proceedings
-
Detection and quantification of extra virgin olive oil adulteration by means of autofluorescence excitation-emission profiles combined with multi-way classification
Talanta, Vol. 178, pp. 751-762
-
Estudio de las ideas alternativas en maestros en formación sobre la descomposición de fuerzas: plano inclinado como caso de estudio
Iluminando el cambio educativo: encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales
-
Fomento de la evaluación crítica en los jóvenes universitarios extremeños a través de rúbricas
Cuadernos de Investigación en Juventud, Núm. 5, pp. 37-48
-
Metodología flipped-classroom: influencia en el aprendizaje y en las emociones sentidas en futuros maestros de educación primaria
6th International Congress of Educational Sciences and Development: proceedings
-
Revalorization of agro-industrial effluents based on gallic acid recovery through a novel anionic resin
Process Safety and Environmental Protection, Vol. 115, pp. 17-26