Inmaculada García Martínez-rekin lankidetzan egindako argitalpenak (34)

2024

  1. Factores emocionales internos como estrategias de protección del estrés en futuros docentes

    Revista complutense de educación, Vol. 35, Núm. 1, pp. 81-91

  2. Learner engagement, motivación académica y estrategias de aprendizaje de estudiantes universitarios

    Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 27, Núm. 1, pp. 57-79

2023

  1. Analysing university students’ life satisfaction through their socioemotional factors

    Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 41, Núm. 1, pp. 107-124

  2. Impact of optimism versus pessimism on life satisfaction in university students

    Educar, Vol. 59, Núm. 2, pp. 473-488

  3. Inspection digital literacy for school improvement

    EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 13, Núm. 4, pp. 701-714

  4. Resilience as a mediating variable between emotional intelligence and optimism-pessimism among university students in Spanish universities

    Journal of Further and Higher Education, Vol. 47, Núm. 3, pp. 407-420

2022

  1. Analysis of the psychosocial profile of pre-service teachers

    Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 25, Núm. 1, pp. 41-65

  2. Competencia sociolingüística y necesidades formativas de los futuros maestros de Educación Primaria

    Revista Caribeña de Investigación Educativa (RECIE), Vol. 6, Núm. 2, pp. 116-130

  3. Relationship between Emotional Intelligence and Burnout in non-formal teachers of people with disabilities

    Revista complutense de educación, Vol. 33, Núm. 4, pp. 623-634

  4. Relationship between Emotional Intelligence and Optimism According to Gender and Social Context (Urban vs. Rural)

    Social Sciences, Vol. 11, Núm. 7

2021

  1. Early education care from its practitioners to achieve sustainability

    Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 6

  2. El feedback y la experiencia evaluando como factores determinantes en la autorregulación de los estudiantes

    Publicaciones: Facultad de Educación y Humanidades del Campus de Melilla, Vol. 51, Núm. 1, pp. 287-316

  3. Estudios universitarios STEM y recursos digitales

    Tecnologías y pedagogía para la enseñanza STEM (Pirámide), pp. 223-240

  4. Explorando las motivaciones de los futuros docentes de Educación Primaria en la elección de sus estudios

    Revista Caribeña de Investigación Educativa (RECIE), Vol. 5, Núm. 2, pp. 38-51

  5. Mapping of educational interventions with people with disabilities. Systematic review

    Innovación en la docencia e investigación de las ciencias sociales y de la educación (Dykinson), pp. 2867-2893

  6. Relationship between emotional intelligence, educational achievement and academic stress of pre-service teachers

    Behavioral Sciences, Vol. 11, Núm. 7