Argitalpenak (76) MARÍA DE LAS NIEVES MOYANO MUÑOZ argitalpenak

2023

  1. Burned or engaged teachers? The role of mindfulness, self-efficacy, teacher and students’ relationships, and the mediating role of intrapersonal and interpersonal mindfulness

    Current Psychology, Vol. 42, Núm. 14, pp. 11719-11732

  2. Desarrollo del cuestionario de actitudes hacia la identidad sexual en la infancia para entornos educativos

    El género y su transversalización en la educación (formal y no formal), en la familia y en el deporte

  3. Los beneficios de la metodología flipped classroom en el rendimiento académico: un estudio comparativo

    Educación, tecnología, innovación y transferencia del conocimiento (Dykinson), pp. 1795-1802

  4. Metodologías tradicionales y el uso de flipped classroom: un estudio comparativo sobre la percepción del alumnado

    Investigación en contextos educativos formales, no formales e informales: descubriendo nuevos horizontes en la educación (Dykinson), pp. 139-147

  5. Objectification and Violence Against Women: The Spanish Validation of the Interpersonal Sexual Objectification Scale-Perpetration Version

    Violence Against Women

  6. Only “yes” means “yes”: Negotiation of Sex and Its Link With Sexual Violence

    Journal of Interpersonal Violence, Vol. 38, Núm. 3-4, pp. 2759-2777

  7. Percepción de las familias de niños y niñas en situación de transexualidad en torno al papel del profesorado en su acompañamiento

    El género y su transversalización en la educación (formal y no formal), en la familia y en el deporte

  8. Psychometric properties of the mindfulness in teaching scale among Spanish teachers

    Current Psychology, Vol. 42, Núm. 4, pp. 3195-3203

  9. Shall We Establish Sexual Consent or Would You Feel Weird? Sexual Objectification and Rape-Supportive Attitudes as Predictors of How Sex is Negotiated in Men and Women

    Sexuality and Culture, Vol. 27, Núm. 5, pp. 1679-1696

  10. Teachers dealing with non-conformity: Development of the attitudes toward childhood gender identity questionnaire for educational settings

    International Journal of Educational Research, Vol. 119

  11. The Role of Sexual Consent and Past Non-consensual Sexual Experiences on Rape Supportive Attitudes in a Heterosexual Community Sample

    Sexuality and Culture, Vol. 27, Núm. 4, pp. 1352-1368