Publications (82) MARÍA DE LAS NIEVES MOYANO MUÑOZ publications

filter_list

2025

  1. Examining Internal and External Consent in Consensual and Non-Consensual Contexts in Women

    European Journal of Psychology Applied to Legal Context, Vol. 17, Núm. 1, pp. 49-57

  2. Factor Structure and Psychometric Properties of the Italian Version of the Childbearing Motivations Scale

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 22, Núm. 2

  3. Metodología flipped classroom y engagement entre alumnado de posgrado

    Hacia una educación digital y ciudadana: retos y experiencias (Dykinson), pp. 108-123

  4. Objectification and Violence Against Women: The Spanish Validation of the Interpersonal Sexual Objectification Scale-Perpetration Version

    Violence Against Women, Vol. 31, Núm. 1, pp. 291-307

  5. Psychological, Relational, and Fertility-Related Characteristics of Italian Women with Vulvodynia: A Comparative Study with Controls

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 22, Núm. 4

  6. Satisfacción del alumnado sobre la metodología flipped classroom y nivel de engagement

    Hacia una educación digital y ciudadana: retos y experiencias (Dykinson), pp. 124-139

  7. Sexual and Agency Norms: Effect on Young Women’s Self-Perception and Attitude Toward Sexual Consent

    Behavioral Sciences, Vol. 15, Núm. 3

2023

  1. Burned or engaged teachers? The role of mindfulness, self-efficacy, teacher and students’ relationships, and the mediating role of intrapersonal and interpersonal mindfulness

    Current Psychology, Vol. 42, Núm. 14, pp. 11719-11732

  2. Desarrollo del cuestionario de actitudes hacia la identidad sexual en la infancia para entornos educativos

    El género y su transversalización en la educación (formal y no formal), en la familia y en el deporte

  3. Los beneficios de la metodología flipped classroom en el rendimiento académico: un estudio comparativo

    Educación, tecnología, innovación y transferencia del conocimiento (Dykinson), pp. 1795-1802

  4. Metodologías tradicionales y el uso de flipped classroom: un estudio comparativo sobre la percepción del alumnado

    Investigación en contextos educativos formales, no formales e informales: descubriendo nuevos horizontes en la educación (Dykinson), pp. 139-147

  5. Only “yes” means “yes”: Negotiation of Sex and Its Link With Sexual Violence

    Journal of Interpersonal Violence, Vol. 38, Núm. 3-4, pp. 2759-2777

  6. Percepción de las familias de niños y niñas en situación de transexualidad en torno al papel del profesorado en su acompañamiento

    El género y su transversalización en la educación (formal y no formal), en la familia y en el deporte