Mª BELÉN
DÍEZ BEDMAR
TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publicaciones (25) Publicaciones de Mª BELÉN DÍEZ BEDMAR
2023
-
Analysing the CEFR/CV in University Language Centres in Spain: The rater perspective
Global Perspectives on Effective Assessment in English Language Teaching (IGI Global), pp. 1-33
2022
-
Big Hug: Artificial intelligence for the protection of digital societies
CEUR Workshop Proceedings
-
Big Hug: Artificial intelligence for the protection of digitalsocieties
SEPLN-PD 2022: Annual Conference of the Spanish Association for Natural Language Processing 2022: Projects and Demonstrations (CEUR Workshop Proceedings), pp. 18-21
-
Expressing emotion: A pragmatic analysis of L1 German and L1 Brazilian Portuguese English as a lingua franca users
Revista española de lingüística aplicada, Vol. 35, Núm. 2, pp. 675-705
2021
-
Article Use in Russian and Spanish Learner Writing at CEFR B1 and B2 Levels: Effects of Proficiency, Native Language, and Specificity
LEARNER CORPUS RESEARCH MEETS SECOND LANGUAGE ACQUISITION (CAMBRIDGE UNIV PRESS), pp. 10-38
-
The Use of the Progressive in Light of the AH in Monolingual EFL-Instructed Spanish Learners at University Level: A Longitudinal Learner Corpus-Based SLA Study
Círculo de lingüística aplicada a la comunicación, Núm. 87, pp. 53-69
2018
-
Differences and similarities between oral and written competence in Spanish pre-university students: a correlational study
Onomázein: Revista de lingüística, filología y traducción de la Pontificia Universidad Católica de Chile, Núm. 42, pp. 172-196
-
Fine-tuning descriptors for CEFR B1 level: insights from learner corpora
ELT journal: An international journal for teachers of English to speakers of other languages, Vol. 72, Núm. 2, pp. 199-209
2016
-
Cástulo, del conjunto arqueológico al aula: materiales AICLE para el aula de Primaria y Secundaria = Cástulo, from the archaeological site to the classroom : CLIL materials for the Primary and Secondary classrooms
dir.
Jaén, Publicaciones de la Universidad de Jaén, 2016
-
Cástulo: del conjunto arqueológico al aula: Materiales AICLE para el aula de Primaria y Secundaria
coord.
Servicio de Publicaciones
2015
-
Article use and criterial features in Spabish EFL writing: a pilot study from CEFR A2 to B2 levels
Learner Corpora in Language Testing and Assessment (John Benjamins), pp. 163-190
2014
-
Focus on learner writing at the beginning and intermediate stages: The ICCI corpus
International journal of corpus linguistics, Vol. 19, Núm. 2, pp. 163-177
-
Herrera Soler, H., Martínez Arias, R., & Amengual Pizarro, M. (2011).Estadística aplicada a la investigación lingüística
Revista española de lingüística aplicada, Vol. 27, Vol. 1, pp. 239-245
2013
-
De ser entrenado a ser entrenador: Cómo ayudar a otros iguales en la mejora de las competencias para hablar en público
Revista de psicodidáctica, Vol. 18, Núm. 2, pp. 331-342
2012
-
The Use of the Common European Framework of Reference for Languages to Evaluate Compositions in the English Exam Section of the University Admission Examination
Revista de educación, Núm. 357, pp. 55-80
2011
-
Detecting learning disorders in students� written production in the foreign language: are Learner Corpora of any Help?
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 15, pp. 35-54
-
Itinerarios culturales, técnicas de información, habilidades de comunicación y desarrollo de la competencia comunicativa en inglés y español. Una experiencia piloto en la universidad de Jaén
I Congreso Internacional de Innovación Docente. CIID: Cartagena 6, 7 y 8 de julio de 2011
-
Making students aware of english forspecific purposes: The case of english for tourism
I Congreso Internacional de Innovación Docente. CIID: Cartagena 6, 7 y 8 de julio de 2011
-
Spanish pre-university students' use of English:: CEA results from the Unversity Entrance Examination
IJES: international journal of English studies, Vol. 11, Núm. 2, pp. 141-158
-
The English exam in the University Entrance Examination: an overwiew of studies
Revista Canaria de Estudios Ingleses, Núm. 63, pp. 101-112