NIEVES JESÚS
VALENCIA NARANJO
TITULAR DE UNIVERSIDAD
MARÍA AUXILIADORA
ROBLES BELLO
TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publicacións nas que colabora con MARÍA AUXILIADORA ROBLES BELLO (23)
2024
-
A Systematic Review of Treatment for Children with Autism Spectrum Disorder: The Sensory Processing and Sensory Integration Approach
CHILDREN-BASEL, Vol. 11, Núm. 10
-
El papel de las habilidades de ritmo no-lingüístico en las primeras etapas del aprendizaje formal de la lectura
Revista de psicodidáctica, Vol. 29, Núm. 2, pp. 166-175
-
Protective and Risk Factors for Suicidal Behaviour in Self-Declared LGBTIQ+ Adolescents
Behavioral Sciences, Vol. 14, Núm. 5
-
The relationship between learning potential in preschool children and their cognitive abilities
Psicología educativa, Vol. 30, Núm. 1, pp. 11-18
-
The validity of learning potential for predicting educational adjustment in preschoolers with Down syndrome: A longitudinal study
Journal of Intellectual Disabilities
2022
-
Gender Implications of the Fear of COVID-19 Scale in the Spanish Population: A Validation Study
Psychological Trauma: Theory, Research, Practice, and Policy, Vol. 14, Núm. 2, pp. 258-265
-
Habilidades comunicativas y de relación en la educación superior de disciplinas dirigidas al asesoramiento
RIED: revista iberoamericana de educación a distancia, Vol. 25, Núm. 1, pp. 323-341
-
Predictor variables of mental health in the Spanish population confined by COVID-19
Brain and Behavior, Vol. 12, Núm. 4
-
Preliminary Study on Emotional Competence in Adults with Down Syndrome
International Journal of Disability, Development and Education, Vol. 69, Núm. 6, pp. 2136-2154
-
Trastorno del lenguaje en la infancia y la adolescencia
Detección y prevención de trastornos de conducta en la infancia y la adolescencia: manual para educadores (Pirámide), pp. 133-153
-
Variables protecting mental health in the Spanish population affected by the COVID-19 pandemic
Current Psychology, Vol. 41, Núm. 8, pp. 5640-5651
2021
-
Do psychological strengths protect college students confined by COVID-19 to emotional distress? The role of gender
Personality and Individual Differences, Vol. 171
-
Early childhood intervention for families of children with Down syndrome
Excelling in Life with Down Syndrome (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 17-35
-
Evaluación de habilidades comunicativas y de relación en alumnos de carreras dirigidas al asesoramiento
Innovaciones docentes en tiempos de pandemia. Actas del VI congreso internacional sobre aprendizaje, innovación y cooperación, CINAIC 2021
2020
-
Adaptation of the Screen for Child Anxiety Related Emotional Disorders in Spanish with Nonspecific Intellectual Disability
Child Psychiatry and Human Development, Vol. 51, Núm. 5, pp. 742-753
-
Dynamic Assessment in Preschoolers with Down Syndrome and Nonspecific Intellectual Disability
Psicología educativa, Vol. 26, Núm. 2, pp. 101-108
2019
-
Predicción del consumo de cannabis sobre otras sustancias psicoactivas en estudiantes universitarios
Uso y abuso de drogas y otros adictivos: jóvenes, vulnerabilidad y activos para la salud : I Jornadas Internacionales de Trabajo (Egregius), pp. 124-125
2018
-
A longitudinal study on the development of a boy with fragile x syndrome: Developmental trends and adaptive changes in a single case report
Advances in Genetics Research (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 109-130
-
Learning Potential is Useful in Pre-schoolers with Fragile X and Down Syndrome
Psicología educativa, Vol. 24, Núm. 2, pp. 51-57
2017
-
Evaluación del perfil cognitivo y de conducta en niños de un centro de atención y desarrollo infantil temprano
Revista argentina de clínica psicológica, Vol. 26, Núm. 3, pp. 313-323