Argitalpenak (49) NICOLÁS GUTIÉRREZ PALMA argitalpenak

2023

  1. The impact of reading fluency level on interactive information retrieval

    Universal Access in the Information Society, Vol. 22, Núm. 1, pp. 51-67

2021

  1. On the role of the written accent mark in visual word recognition in Spanish

    Journal of Research in Reading, Vol. 44, Núm. 3, pp. 475-489

2020

  1. Stress assignment in reading aloud in Spanish

    Applied Psycholinguistics, Vol. 41, Núm. 4, pp. 753-769

2016

  1. Lexical stress awareness and orthographic stress in Spanish

    Learning and Individual Differences, Vol. 45, pp. 144-150

  2. Math anxiety and its relationship to inhibitory abilities and perceived emotional intelligence

    Anales de psicología, Vol. 32, Núm. 1, pp. 125-131

  3. Priming stress patterns in word recognition

    Journal of Experimental Psychology: Human Perception and Performance, Vol. 42, Núm. 11, pp. 1739-1760

2014

  1. Scale of reading fluency in Spanish: measuring the components of fluency = Escala de fluidez lectora en español: midiendo los componentes de la fluidez

    Estudios de Psicología = Studies in Psychology, Vol. 35, Núm. 1, pp. 104-136

  2. The role of nonspeech rhythm in Spanish word reading

    Journal of Research in Reading, Vol. 37, Núm. 3, pp. 316-330

  3. ¿Predicen las habilidades suprasegmentales la adquisición de la lectoescritura en educación primaria?

    Avances en Ciencias de la Educación y del Desarrollo, 2014 II Congreso internacional de ciencias de la educación y del desarrollo. Granada (España), 25-27 de Junio de 2014 (Asociación Española de Psicología Conductual AEPC), pp. 914-920

2012

  1. Evaluación de la comprensión lectora en estudiantes universitarios de ciencias experimentales. Puesta en marcha de un aula de lectura (PID 08-31)

    Innovación docente y buenas prácticas en la Universidad de Granada. (Editorial Universidad de Granada), pp. 313-320

  2. Prosodic Awareness Skills and Literacy Acquisition in Spanish

    Journal of Psycholinguistic Research, Vol. 41, Núm. 4, pp. 285-294