Publicacions (41) Publicacions de ÓSCAR GAVÍN CHOCANO

2023

  1. Analysing university students’ life satisfaction through their socioemotional factors

    Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 41, Núm. 1, pp. 107-124

  2. Augmented and virtual reality as a teaching resource to attend to the diversity of students with special educational needs: a systematic review

    European Journal of Special Needs Education

  3. Differential Magnitude of Resilience between Emotional Intelligence and Life Satisfaction in Mountain Sports Athletes

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 20, Núm. 15

  4. Emotional Intelligence and Resilience: Predictors of Life Satisfaction among Mountain Trainers

    Sustainability, Vol. 15, Núm. 6, pp. 4991

  5. Estudio de caso de la competencia digital docente (DigCompEdu) de un centro educativo de la localidad de Linares (Jaén)

    Innovación y retos de la educación superior: Propuestas pospandémicas (Octaedro), pp. 161-171

  6. Examining the impact of covid on the psychosocial profile and academic performance of university students. A pre-post study

    TECHNO Review. International Technology, Science and Society Review / Revista Internacional de Tecnología, Ciencia y Sociedad, Vol. 13, Núm. 3

  7. Futuros docentes eficaces a través de estrategias didácticas de aprendizaje-servicio a la comunidad

    Innovación y retos de la educación superior: Propuestas pospandémicas (Octaedro), pp. 45-56

  8. Impact of optimism versus pessimism on life satisfaction in university students

    Educar, Vol. 59, Núm. 2, pp. 473-488

  9. Inspection digital literacy for school improvement

    EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 13, Núm. 4, pp. 701-714

  10. Inteligencia emocional, resiliencia y satisfacción vital en el arbitraje deportivo

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 48, pp. 749-760

  11. Intervención basada en robótica con futuros docentes de educación especial: análisis de sus percepciones

    Propuestas didácticas para la nueva sociedad del conocimiento (Dykinson), pp. 693-700

  12. Relationship between Learning Strategies and Motivation of University Students

    Sustainability (Switzerland), Vol. 15, Núm. 4

  13. Resilience as a mediating variable between emotional intelligence and optimism-pessimism among university students in Spanish universities

    Journal of Further and Higher Education, Vol. 47, Núm. 3, pp. 407-420

  14. Resiliencia como factor de protección hacia las creencias y actitudes violentas de estudiantes universitarios del ámbito educativo

    Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 21, Núm. 61, pp. 499-522

  15. Self-concept and self-esteem, determinants of greater life satisfaction in mountain and climbing technicians and athletes

    EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 13, Núm. 7, pp. 1188-1201

  16. TIC y necesidades educativas en una clase de Ciencias en Educación Primaria: una revisión sistemática

    Innovación y retos de la educación superior: Propuestas pospandémicas (Octaedro), pp. 71-83