Publications (23)

2023

  1. Relationship between Learning Strategies and Motivation of University Students

    Sustainability (Switzerland), Vol. 15, Núm. 4

  2. Inteligencia emocional, resiliencia y satisfacción vital en el arbitraje deportivo

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 48, pp. 749-760

  3. Analysing university students’ life satisfaction through their socioemotional factors

    Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 41, Núm. 1, pp. 107-124

2022

  1. El impacto de la Covid sobre el perfil psicosocial y rendimiento académico de los universitarios. Un estudio pre-post

    CUICIID 2022: congreso Internacional sobre Comunicación, Innovación, Investigación y Docencia. Libro de actas

  2. Incertidumbres e identidad profesional del profesorado universitario novel

    La educación globalizada: experiencias e investigaciones (Dykinson), pp. 342-350

  3. Students at Risk: Self-Esteem, Optimism and Emotional Intelligence in Post-Pandemic Times?

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 19

  4. Resilience as a mediating variable between emotional intelligence and optimism-pessimism among university students in Spanish universities

    Journal of Further and Higher Education

  5. Relationship between Emotional Intelligence and Optimism According to Gender and Social Context (Urban vs. Rural)

    Social Sciences, Vol. 11, Núm. 7

  6. Relationship between Emotional Intelligence and Burnout in non-formal teachers of people with disabilities

    Revista complutense de educación, Vol. 33, Núm. 4, pp. 623-634

  7. Relación entre calidad de vida y satisfacción vital a través de la inteligencia emocional de personas con discapacidad intelectual

    Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica, Vol. 2, Núm. 63, pp. 43-58

  8. Mediación de la satisfacción vital entre la inteligencia emocional y el optimismo en personas con discapacidad intelectual

    Siglo Cero: Revista Española sobre Discapacidad Intelectual, Vol. 53, Núm. 3, pp. 145-166

  9. Co-operative learning, psychometric adaptation, and invariability of the academic satisfaction scale in Spanish university students

    Frontiers in Psychology, Vol. 13