PEDAGOGÍA
Departamento
Inmaculada
García Martínez
Publicaciones en las que colabora con Inmaculada García Martínez (52)
2024
-
Analysis of the Effect of Emotional Intelligence and Coping Strategies on the Anxiety, Stress and Depression Levels of University Students
Psychological Reports, Vol. 127, Núm. 4, pp. 1751-1770
-
Diferencias entre los estudiantes de Educación Infantil y Primaria en la actitud, uso y conocimiento de las TIC
Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado: REIFOP, Vol. 27, Núm. 3, pp. 225-241
-
Explorando el papel de la autoeficacia y la motivación en las estrategias de aprendizaje de idiomas: Un meta-análisis en educación superior (2020-2024)
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 11
-
Factores emocionales internos como estrategias de protección del estrés en futuros docentes
Revista complutense de educación, Vol. 35, Núm. 1, pp. 81-91
-
Individual and group emotional intelligence measurement of sex differences and invariance for individual (WLEIS-S) and group (WEIP-S) emotional intelligence measurement scales
Heliyon, Vol. 10, Núm. 17
-
Learner engagement, motivación académica y estrategias de aprendizaje de estudiantes universitarios
Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 27, Núm. 1, pp. 57-79
2023
-
Analysing the Impact of Artificial Intelligence and Computational Sciences on Student Performance: Systematic Review and Meta-analysis
NAER: Journal of New Approaches in Educational Research, Vol. 12, Núm. 1, pp. 171-197
-
Analysing university students’ life satisfaction through their socioemotional factors
Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 41, Núm. 1, pp. 107-124
-
How Accurate Are Our Students? A Meta-analytic Systematic Review on Self-assessment Scoring Accuracy
Educational Psychology Review, Vol. 35, Núm. 4
-
Impact of optimism versus pessimism on life satisfaction in university students
Educar, Vol. 59, Núm. 2, pp. 473-488
-
Inspection digital literacy for school improvement
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 13, Núm. 4, pp. 701-714
-
Pathways between self-concept and academic stress: the role of emotional intelligence and personality among university students
Journal of Further and Higher Education, Vol. 47, Núm. 2, pp. 182-196
-
Resilience as a mediating variable between emotional intelligence and optimism-pessimism among university students in Spanish universities
Journal of Further and Higher Education, Vol. 47, Núm. 3, pp. 407-420
2022
-
Analysis of the psychosocial profile of pre-service teachers
Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 25, Núm. 1, pp. 41-65
-
Competencia sociolingüística y necesidades formativas de los futuros maestros de Educación Primaria
Revista Caribeña de Investigación Educativa (RECIE), Vol. 6, Núm. 2, pp. 116-130
-
El Modelo TPACK como marco de intervención educativa: Revisión sistemáticay Meta-análisis
I Congreso Internacional de Investigación, Transferencia e Innovación en Educación: Libro de actas
-
Impact of confinement on coping strategies and psychosocial factors among university students
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 12, Núm. 8, pp. 933-944
-
Incidencia de los factores psicosociales sobre el rendimiento académico de los docentes en formación
I Congreso Internacional de Investigación, Transferencia e Innovación en Educación: Libro de actas
-
Relationship between Emotional Intelligence and Burnout in non-formal teachers of people with disabilities
Revista complutense de educación, Vol. 33, Núm. 4, pp. 623-634
-
Relationship between Emotional Intelligence and Optimism According to Gender and Social Context (Urban vs. Rural)
Social Sciences, Vol. 11, Núm. 7