GLORIA
LUQUE AGULLÓ
TITULAR DE UNIVERSIDAD
Publicaciones (41) Publicaciones de GLORIA LUQUE AGULLÓ
2023
-
A Checklist Proposal for Assessing the Potential of Language Teaching Apps
English Language Education (Springer Science and Business Media B.V.), pp. 357-382
-
Analysing the CEFR/CV in University Language Centres in Spain: The rater perspective
Global Perspectives on Effective Assessment in English Language Teaching (IGI Global), pp. 1-33
2022
-
English as a Foreign Language materials: The case of textbooks
Perspectives and good practices in English language teacher training (Editorial Síntesis), pp. 103-129
-
Perspectives and good practices in English language teacher training
Editorial Síntesis
2020
-
Researching English as a Medium of Instruction in University Lecturers’ Teaching Methodology: A Proposal for In-Service Training
Teacher Training for English-Medium Instruction in Higher Education (IGI Global), pp. 205-231
-
Researching english as a medium of instruction in university lecturers' teaching methodology: A proposal for in-service training
Teacher Training for English-Medium Instruction in Higher Education (IGI Global), pp. 205-231
-
Unintentional reverse transfer from L2 (English) to L1 (Spanish) in tertiary levels.
IJES: international journal of English studies, Vol. 20, Núm. 3, pp. 57-76
2018
-
25 años de estudios ingleses en Jaén
dir.
Servicio de Publicaciones
-
Syllabus Design for Pre-service English Language Teachers in Spain
@tic. revista d'innovació educativa, Núm. 20, pp. 26-34
2017
-
25 años de estudios ingleses en Jaén
dir.
Universidad de Jaén
-
Analysis of Oral Skills Development in the Most Used English Language Textbooks in the Second year of Baccalaureate in Spain
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, Núm. 27, pp. 107-121
2016
-
Cástulo: del conjunto arqueológico al aula: Materiales AICLE para el aula de Primaria y Secundaria
coord.
Servicio de Publicaciones
-
Uso selectivo de estrategias según la destreza oral: un análisis de libros de texto de enseñanza del inglés usando la modelización categórica
Revista de educación, Núm. 374, pp. 10-42
2015
-
A tool to analyze oral competence development in EFL textbooks
Revista española de lingüística aplicada, Vol. 28, Vol. 1, pp. 73-96
-
Explicit instruction and implicit use of L2 learning strategies in higher secondary EFL course books
IJES: international journal of English studies, Vol. 15, Núm. 2, pp. 17-39
-
Mobile Learning in the Foreign Language Classroom
Huarte de San Juan: Filología y Didáctica de la Lengua, Núm. 15, pp. 79-103
-
Rendimiento de los estudiantes de primer curso de universidad en las tareas orales en la simulación de un examen de acceso a la universidad
Revista de educación, Núm. 369, pp. 109-134
2014
-
A tool for the study of how english oral competence is developed in 2nd of bachillerato textbooks
Comunicación, cognición, cibernétic@: actas
-
Individual characteristics of primary school children
TELF in primary education (Editorial Universidad de Granada), pp. 104-140
2012
-
Competencias en lengua extranjera exigibles en la Prueba de Acceso a la Universidad: una propuesta para la evaluación de los aspectos orales
Revista de educación, Núm. 357, pp. 81-104