Publications (35) EVA MARÍA MURGADO ARMENTEROS publications

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2025

  1. Consumer knowledge in marketing: a critical review and research agenda

    Spanish journal of marketing-ESIC, Vol. 29, Núm. 1

  2. Drivers for eco-innovation in the agro-industrial sector: the case of olive oil

    International Journal of Innovation and Sustainable Development, Vol. 19, Núm. 2, pp. 206-223

  3. How To Improve Tourist Satisfaction in Agricultural Regions: The Case of Olive Oil Tourism

    Journal of Quality Assurance in Hospitality and Tourism

2024

  1. Environmental Concerns of Agri-Food Product Consumers: Key Factors

    Agriculture (Switzerland), Vol. 14, Núm. 7

2019

  1. Indicios de eficacia de la estrategia multi-sello de calidad diferenciada en productos agroalimentarios

    Management in a Smart Society: business and technological challenges (Tokio) : XXVIII Congreso Internacional AEDEM = 2019 AEDEM International Conference : Tokio, 3 y 4 de septiempre de 2019

  2. ¿Cuánto saben los chefs españoles sobre aceites de oliva? Un estudio exploratorio según la calidad del restaurante

    Management in a Smart Society: business and technological challenges (Tokio) : XXVIII Congreso Internacional AEDEM = 2019 AEDEM International Conference : Tokio, 3 y 4 de septiempre de 2019

2016

  1. El consumo socialmente responsable: un enfoque conceptual

    Revista de antropología experimental, Núm. 16, pp. 59-69

  2. La influencia de la calidad en el precio de los aceites de oliva en origen

    Revista de estudios regionales, Núm. 107, pp. 157-175

2014

  1. Organic as a heuristic cue: What Spanish consumers mean by organic foods

    Psychology and Marketing, Vol. 31, Núm. 5, pp. 349-359

2013

  1. A powerful word: The influence of the term 'Organic' on perceptions and beliefs concerning food

    International Food and Agribusiness Management Review, Vol. 16, Núm. 4, pp. 51-76

  2. Posicionamiento de envases en el mercado del aceite de oliva virgen extra: un estudio exploratorio

    ITEA, información técnica económica agraria: revista de la Asociación Interprofesional para el Desarrollo Agrario ( AIDA ), Núm. 1, pp. 107-123

  3. The perception of quality in the process of olive oil tasting: The effects of packaging attributes

    Journal of Food, Agriculture and Environment, Vol. 11, Núm. 3-4, pp. 102-105

2012

  1. Differences between Online and Face to Face Focus Groups, Viewed through Two Approaches

    Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research, Vol. 7, Núm. 2, pp. 73-86

  2. El sector de los alimentos ecológicos en Andalucía: diagnóstico, retos y estrategias

    Colección Actualidad (Centro de Estudios Andaluces), Núm. 67, pp. 1-19