Inmaculada García Martínez-rekin lankidetzan egindako argitalpenak (19)

2024

  1. Factores emocionales internos como estrategias de protección del estrés en futuros docentes

    Revista complutense de educación, Vol. 35, Núm. 1, pp. 81-91

  2. Learner engagement, motivación académica y estrategias de aprendizaje de estudiantes universitarios

    Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 27, Núm. 1, pp. 57-79

  3. Resilient moderating effect between stress and life satisfaction of mothers and fathers with children with developmental disorders who present temporary or permanent needs

    EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 14, Núm. 3, pp. 474-487

2023

  1. Analysing university students’ life satisfaction through their socioemotional factors

    Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 41, Núm. 1, pp. 107-124

  2. Augmented and virtual reality as a teaching resource to attend to the diversity of students with special educational needs: a systematic review

    European Journal of Special Needs Education

  3. Examining the impact of covid on the psychosocial profile and academic performance of university students. A pre-post study

    TECHNO Review. International Technology, Science and Society Review / Revista Internacional de Tecnología, Ciencia y Sociedad, Vol. 13, Núm. 3

  4. Impact of optimism versus pessimism on life satisfaction in university students

    Educar, Vol. 59, Núm. 2, pp. 473-488

  5. Inspection digital literacy for school improvement

    EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 13, Núm. 4, pp. 701-714

  6. Intervención basada en robótica con futuros docentes de educación especial: análisis de sus percepciones

    Propuestas didácticas para la nueva sociedad del conocimiento (Dykinson), pp. 693-700

  7. Resilience as a mediating variable between emotional intelligence and optimism-pessimism among university students in Spanish universities

    Journal of Further and Higher Education, Vol. 47, Núm. 3, pp. 407-420

2022

  1. El impacto de la Covid sobre el perfil psicosocial y rendimiento académico de los universitarios. Un estudio pre-post

    CUICIID 2022: congreso Internacional sobre Comunicación, Innovación, Investigación y Docencia. Libro de actas

  2. Incertidumbres e identidad profesional del profesorado universitario novel

    La educación globalizada: experiencias e investigaciones (Dykinson), pp. 342-350

  3. Relationship between Emotional Intelligence and Burnout in non-formal teachers of people with disabilities

    Revista complutense de educación, Vol. 33, Núm. 4, pp. 623-634

  4. Relationship between Emotional Intelligence and Optimism According to Gender and Social Context (Urban vs. Rural)

    Social Sciences, Vol. 11, Núm. 7

2020

  1. Emotions as predictors of life satisfaction among university students

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 24, pp. 1-15

  2. Relación entre Satisfacción Vital, Burnout e Inteligencia Emocional de profesionales de atención directa a personas con discapacidad intelectual

    Electronic journal of research in educational psychology, Vol. 18, Núm. 52, pp. 425-446