Publikationen (404)

¹ Publicaciones consideradas como producción del grupo

filter_list

2025

  1. A Multimodal Physical Program Combining Abacus Use and Exercise to Improve Motor Coordination and Flexibility in Primary School Children

    Journal of Functional Morphology and Kinesiology, Vol. 10, Núm. 3

  2. Association Between Bullying/Cyberbullying and Subjective Vitality in Children and Adolescents: The Mediating Role of Mental Toughness

    Pediatric Reports, Vol. 17, Núm. 2

  3. Association of High Levels of Bullying and Cyberbullying with Study Time Management and Effort Self-Regulation in Adolescent Boys and Girls

    Education Sciences, Vol. 15, Núm. 5

  4. Association of Physical Activity Intensity and Light/Deep Sleep in Young People from Southern Spain

    Children, Vol. 12, Núm. 5

  5. Association of bullying/cyberbullying and Light/Deep Sleep in Young People from Southern Spain

    Publicaciones: Facultad de Educación y Humanidades del Campus de Melilla, Vol. 55, Núm. 1, pp. 65-80

  6. Bullying and Cyberbullying Are Associated with Inappropriate Use of the Internet, Cell Phones, and Video Games in Children and Adolescents

    EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 15, Núm. 5, pp. 82-82

  7. Bullying and cyberbullying is associated with low levels of cognitive and metacognitive learning strategies in young people

    Frontiers in Psychology, Vol. 16

  8. Bullying and cyberbullying. A high risk, in boys and girls, of superficial learning, poor planning and academic procrastination

    Frontiers in Psychology, Vol. 16

  9. Diferencias en los niveles de actividad física y rendimiento académico según género y ciclo educativo en educación primaria.

    Papeles salmantinos de educación, Núm. 29, pp. 49-66

  10. Efectos de la Gamificación y el Aprendizaje Cooperativo en la Formación del Profesorado de Educación Física

    Cultura, ciencia y deporte, Vol. 20, Núm. 65

  11. Effect of an 8-week programme of active breaks between classes on cognitive variables in secondary school

    Educational Studies, Vol. 51, Núm. 2, pp. 189-207

  12. Effects of Active Gamification on Sleep and Anxiety Reduction in Spanish Primary School Children

    Healthcare (Switzerland), Vol. 13, Núm. 6

  13. Effects of Video-Guided Active Breaks on Motor Competence of Schoolchildren with Special Education Needs

    Children, Vol. 12, Núm. 7

  14. Gamificación y juegos cooperativos en educación física: Propuesta didáctica para trabajar las relaciones sociales en educación primaria

    EmásF: revista digital de educación física, Núm. 96, pp. 8-31

  15. Impact of Low-Load High-Volume Initial Sets vs. Traditional High-Load Low-Volume Bench Press Protocols on Functional and Structural Adaptations in Powerlifters

    Applied Sciences (Switzerland), Vol. 15, Núm. 4

  16. Motivación en clase de Educación Física según sexo, edad, nivel de actividad física y adherencia a la dieta mediterránea

    Sport TK: revista euroamericana de ciencias del deporte, Núm. 14, pp. 50

  17. Motivación y ansiedad en el fútbol formativo: claves para el desarrollo psicológico en categorías alevín e infantil

    Sportis: Revista Técnico-Científica del Deporte Escolar, Educación Física y Psicomotricidad, Vol. 11, Núm. 3, pp. 1-26

  18. Promotion of Healthy Habits in Adolescents: An Interdisciplinary Study on Motivation Towards Physical Education, Mediterranean Diet and Physical Activity

    Behavioral Sciences, Vol. 15, Núm. 6

  19. The Effectiveness of School-Based Physical Activity Promotion on Mental Health Among Children and Adolescents: A Systematic Review

    Scandinavian Journal of Medicine and Science in Sports, Vol. 35, Núm. 10

2024

  1. Asociación de la actividad física con aplicaciones móviles y redes en jóvenes de 10 a 16 años

    EmásF: revista digital de educación física, Núm. 90, pp. 72-83