Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Granada (105)

2023

  1. Active methodologies and curricular sustainability in teacher training

    International Journal of Sustainability in Higher Education, Vol. 24, Núm. 6, pp. 1364-1380

  2. Differential Magnitude of Resilience between Emotional Intelligence and Life Satisfaction in Mountain Sports Athletes

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 20, Núm. 15

  3. Impact of optimism versus pessimism on life satisfaction in university students

    Educar, Vol. 59, Núm. 2, pp. 473-488

  4. Inspection digital literacy for school improvement

    EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 13, Núm. 4, pp. 701-714

  5. Psychometric properties of a dropout prediction tool for students in Andalusia

    Frontiers in Education, Vol. 8

  6. Relationship between Learning Strategies and Motivation of University Students

    Sustainability (Switzerland), Vol. 15, Núm. 4

  7. Resilience as a mediating variable between emotional intelligence and optimism-pessimism among university students in Spanish universities

    Journal of Further and Higher Education, Vol. 47, Núm. 3, pp. 407-420

  8. Virtues and shortcomings of guidance and tutoring in higher education: a longitudinal study of the TIMONEL Project

    Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 10, Núm. 1

2022

  1. ATTITUDES, MOTIVES AND INTERESTS FOR PRACTISING PHYSICAL EXERCISE

    Journal of Physical Education (Maringa), Vol. 33, Núm. 1

  2. Competencia sociolingüística y necesidades formativas de los futuros maestros de Educación Primaria

    Revista Caribeña de Investigación Educativa (RECIE), Vol. 6, Núm. 2, pp. 116-130

  3. Educación para el Desarrollo Sostenible y Responsabilidad Social: claves en la formación inicial del docente desde una revisión sistemática

    Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 40, Núm. 2, pp. 421-437

  4. La LOGSE en la regulación de los conservatorios de danza: el caso de Sevilla

    La modernización de la enseñanza tras la Ley General de Educación: contextos y experiencias (Tirant lo Blanch), pp. 523-538

  5. La responsabilidad social desde el aprendizaje-servicio en la formación del docente

    Perfiles educativos, Vol. 44, Núm. 177, pp. 58-77

  6. Mediación de la satisfacción vital entre la inteligencia emocional y el optimismo en personas con discapacidad intelectual

    Siglo Cero: Revista Española sobre Discapacidad Intelectual, Vol. 53, Núm. 3, pp. 145-166

  7. Relación entre calidad de vida y satisfacción vital a través de la inteligencia emocional de personas con discapacidad intelectual

    Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica, Vol. 2, Núm. 63, pp. 43-58

  8. Relationship between Emotional Intelligence and Burnout in non-formal teachers of people with disabilities

    Revista complutense de educación, Vol. 33, Núm. 4, pp. 623-634

  9. Relationship between Emotional Intelligence and Optimism According to Gender and Social Context (Urban vs. Rural)

    Social Sciences, Vol. 11, Núm. 7