PEDAGOGÍA
Departamento
Universidad de Granada
Granada, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Granada (105)
2024
-
Editorial: Stories of abandonment. A biographical-narrative approach to the academic dropout in Andalusian Universities. Multicausal analysis and proposals for prevention
Frontiers in Education
-
Factores emocionales internos como estrategias de protección del estrés en futuros docentes
Revista complutense de educación, Vol. 35, Núm. 1, pp. 81-91
-
Gender-Based Violence and Sexism among Young Couples
Social Sciences, Vol. 13, Núm. 3
2023
-
Active methodologies and curricular sustainability in teacher training
International Journal of Sustainability in Higher Education, Vol. 24, Núm. 6, pp. 1364-1380
-
Differential Magnitude of Resilience between Emotional Intelligence and Life Satisfaction in Mountain Sports Athletes
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 20, Núm. 15
-
Impact of optimism versus pessimism on life satisfaction in university students
Educar, Vol. 59, Núm. 2, pp. 473-488
-
Inspection digital literacy for school improvement
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 13, Núm. 4, pp. 701-714
-
Psychometric properties of a dropout prediction tool for students in Andalusia
Frontiers in Education, Vol. 8
-
Relationship between Learning Strategies and Motivation of University Students
Sustainability (Switzerland), Vol. 15, Núm. 4
-
Resilience as a mediating variable between emotional intelligence and optimism-pessimism among university students in Spanish universities
Journal of Further and Higher Education, Vol. 47, Núm. 3, pp. 407-420
-
Virtues and shortcomings of guidance and tutoring in higher education: a longitudinal study of the TIMONEL Project
Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 10, Núm. 1
2022
-
ATTITUDES, MOTIVES AND INTERESTS FOR PRACTISING PHYSICAL EXERCISE
Journal of Physical Education (Maringa), Vol. 33, Núm. 1
-
Competencia sociolingüística y necesidades formativas de los futuros maestros de Educación Primaria
Revista Caribeña de Investigación Educativa (RECIE), Vol. 6, Núm. 2, pp. 116-130
-
Educación para el Desarrollo Sostenible y Responsabilidad Social: claves en la formación inicial del docente desde una revisión sistemática
Revista de investigación educativa, RIE, Vol. 40, Núm. 2, pp. 421-437
-
La LOGSE en la regulación de los conservatorios de danza: el caso de Sevilla
La modernización de la enseñanza tras la Ley General de Educación: contextos y experiencias (Tirant lo Blanch), pp. 523-538
-
La responsabilidad social desde el aprendizaje-servicio en la formación del docente
Perfiles educativos, Vol. 44, Núm. 177, pp. 58-77
-
Mediación de la satisfacción vital entre la inteligencia emocional y el optimismo en personas con discapacidad intelectual
Siglo Cero: Revista Española sobre Discapacidad Intelectual, Vol. 53, Núm. 3, pp. 145-166
-
Relación entre calidad de vida y satisfacción vital a través de la inteligencia emocional de personas con discapacidad intelectual
Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica, Vol. 2, Núm. 63, pp. 43-58
-
Relationship between Emotional Intelligence and Burnout in non-formal teachers of people with disabilities
Revista complutense de educación, Vol. 33, Núm. 4, pp. 623-634
-
Relationship between Emotional Intelligence and Optimism According to Gender and Social Context (Urban vs. Rural)
Social Sciences, Vol. 11, Núm. 7