Publicaciones (24) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2022

  1. #GameIsNotOver: Gamification applied to "Technology, Programming, and Robotics". An overview of a CLIL proposal

    Educación y sociedad: pensamiento e innovación para la transformación social (Dykinson), pp. 2649-2658

  2. Action research: Insights from and for the english classroom

    Investigación e innovación en didáctica de la lengua y la literatura: Homenaje a Daniel Madrid Fernández (Editorial GEU), pp. 99-112

  3. Big Hug: Artificial intelligence for the protection of digital societies

    CEUR Workshop Proceedings

  4. Big Hug: Artificial intelligence for the protection of digitalsocieties

    SEPLN-PD 2022: Annual Conference of the Spanish Association for Natural Language Processing 2022: Projects and Demonstrations (CEUR Workshop Proceedings), pp. 18-21

  5. Catering to diversity in CLIL: A european within-cohort analysis

    Investigación e innovación en didáctica de la lengua y la literatura: Homenaje a Daniel Madrid Fernández (Editorial GEU), pp. 257-286

  6. Desposesión y desencanto del espectro contemporáneo: el fantasma en I Am a Ghost (2012), I Am the Pretty Thing that Lives in the House (2016) y A Ghost Story (2017)

    Revisiones posmodernas del gótico en la literatura y las artes visuales (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 30-48

  7. Diatriba

    La Equilibrista

  8. El líder discreto. In memoriam Carmelo Medina Casado (Lopera 1947-Málaga 2022)

    Nexus, Núm. 1, pp. 101-102

  9. English as a Foreign Language materials: The case of textbooks

    Perspectives and good practices in English language teacher training (Editorial Síntesis), pp. 103-129

  10. Evangelizing the Church: Soteriology, Liberation, and Transformative Action in Graham Greene’s The Honorary Consul

    English Studies, Vol. 103, Núm. 8, pp. 1280-1295

  11. Expressing emotion: A pragmatic analysis of L1 German and L1 Brazilian Portuguese English as a lingua franca users

    Revista española de lingüística aplicada, Vol. 35, Núm. 2, pp. 675-705

  12. Flipped and cooperative learning in the teaching of english grammar

    Investigación e innovación en lengua extranjera: Una perspectiva global (Tirant Humanidades), pp. 673-696

  13. La iteración fantasmal: "Mise en Abyme" y aparecidos en "El espinazo del diablo" (2001), de Guillermo del Toro

    Brumal. Revista de Investigación sobre lo Fantástico / Brumal. Research Journal on the Fantastic, Vol. 10, Núm. 1, pp. 193-213

  14. Modelo de caso para la enseñanza explícita y progresiva del pensamiento crítico en asignaturas de LFE en el Grado en Turismo

    Pulso: revista de educación, Núm. 45, pp. 15-36

  15. Mujer, Ciencia y Sociedad: aportaciones multidisciplinares desde una asociación que nace en la Universidad

    Ganarse la vida: género y trabajo a través de los siglos (Dykinson), pp. 769-770

  16. One "espeto de sardinas" coming up!: on the translation of culinary terms in Costa del Sol restaurant menus into English

    45th AEDEAN Conference: Facultad de Filosofía y Letras Universidad de Extremadura, november 16,18 2022 Cáceres

  17. Perspectives and good practices in English language teacher training

    Editorial Síntesis

  18. Prof. Carmelo Medina Casado. (Lopera 1947-Málaga 2022)

    Nexus, Núm. 1, pp. 100-100

  19. Reality as a Palimpsest: Information Disorder Practices in George Orwell’s 1984 and The Loudest Voice

    Anglica, Vol. 31, Núm. 1, pp. 69-84

  20. Reflexiones críticas sobre el imaginario estadounidense en la sociedad española en Una ciudad llamada Eugenio y Estampas Bostonianas y otros viajes

    Del salvaje siglo XIX al inestable siglo XX en las Letras Transatlánticas: una mirada retrospectiva a través de hispanistas (Vernon Press), pp. 69-82