Publicaciones (34) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2021

  1. A relevance-theoretic account of translating jokes with sexual innuendos in Modern Family into Spanish

    Pragmatics, Vol. 31, Núm. 3, pp. 331-356

  2. Agustín Coletes Blanco and Alicia Laspra Rodríguez. Romántico país. Poesía inglesa del Trienio Liberal.

    ES Review. Spanish Journal of English Studies, Núm. 42, pp. 311-317

  3. An edge-cloud approach for video surveillance in public transport vehicles

    IEEE Latin America Transactions, Vol. 19, Núm. 10, pp. 1763-1771

  4. Andalusian university students’ perception of their European identity: international orientation and experiences

    Journal of Multilingual and Multicultural Development, Vol. 42, Núm. 1, pp. 79-96

  5. Article Use in Russian and Spanish Learner Writing at CEFR B1 and B2 Levels: Effects of Proficiency, Native Language, and Specificity

    LEARNER CORPUS RESEARCH MEETS SECOND LANGUAGE ACQUISITION (CAMBRIDGE UNIV PRESS), pp. 10-38

  6. Attention to Wi-Fi Diversity: Resource Management in WLANs with Heterogeneous APs

    IEEE Access, Vol. 9, pp. 6961-6980

  7. Attention to Wi-Fi Diversity: Resource Management in WLANs with Heterogeneous APs

    JITEL 2021 Libro de Actas: XV Jornadas de Ingeniería Telemática, A Coruña 2021

  8. Automatic lexical collocate extraction for corpus-based ontology building and refinement: A FunGramKB case study of the THEFT conceptual scenario

    Revista española de lingüística aplicada, Vol. 34, Núm. 2, pp. 435-463

  9. CLIL and ELF: Friends or Foes?

    Multilingual Education (Springer Science and Business Media B.V.), pp. 31-51

  10. CLIL-ising EMI: An Analysis of Student and Teacher Training Needs in Monolingual Contexts

    International Perspectives on CLIL (Palgrave Macmillan Suiza), pp. 171-191

  11. Characterising Representative CLIL Practices: An Andalusian Case Study

    Multilingual Education (Springer Science and Business Media B.V.), pp. 9-29

  12. Cloud QoX: arquitectura del sistema de recogida de información. Aproximación en Educación

    JITEL 2021 Libro de Actas: XV Jornadas de Ingeniería Telemática, A Coruña 2021

  13. El genitivo agente como la interpretación semántica más prototípica del genitivo inglés: un estudio de corpus

    Lingüística y Literatura, Vol. 42, Núm. 79, pp. 112-131

  14. El “folleto informativo” como complemento del banco de materiales de inglés para el Derecho: de la diversidad a la especificidad

    LFE: Revista de lenguas para fines específicos, Vol. 27, Núm. 2, pp. 49-73

  15. English travelers in early modern Cyprus: Piety, commerce and anti-Ottoman sentiment

    SEDERI: yearbook of the Spanish and Portuguese Society for English Renaissance Studies, Núm. 31, pp. 93-115

  16. Estrategias de fomento del trabajo continuo en modalidades semipresenciales

    JITEL 2021 Libro de Actas: XV Jornadas de Ingeniería Telemática, A Coruña 2021

  17. Expedición universitaria al Alto Atlas: estudio etnológico

    La parole, le geste et le coeur: miscelánea en homenaje a la profesora Anne-Marie Arnal Gély (Universidad de Jaén), pp. 415-431

  18. Finding the Sweet Spot for Frame Aggregation in 802.11 WLANs

    IEEE Communications Letters, Vol. 25, Núm. 4, pp. 1368-1372

  19. From Lives to Discurso in the biographies of Thomas More: Roper, Harpsfield and Herrera

    SEDERI: yearbook of the Spanish and Portuguese Society for English Renaissance Studies, Núm. 31, pp. 7-30

  20. Introduction

    Multilingual Education