
ANA
LICERÁN GUTIÉRREZ
PROFESOR CONTRATADO DOCTOR
Publikationen (29)
2023
-
Best practice learning in cooperative entrepreneurship to engage business students in the SDGs
Studies in Higher Education
-
Income smoothing management and loan loss provisions in the banking system
Journal of Risk Finance, Vol. 24, Núm. 5, pp. 537-553
-
Nonprofit good governance mechanisms: A systematic literature review
Nonprofit Management and Leadership
-
Percepción del alumnado ante los indicadores de gestión como tema central de los Trabajos Fin de Grado en titulaciones de Empresa
Elementos de innovación docente en ciencias sociales, jurídicas y otras disciplinas con contenido normativo (Dykinson), pp. 335-354
-
Students’ perceptions of their learning outcomes in a flipped classroom environment
Educational Technology Research and Development
-
¿Cómo mejorar el proceso de enseñanza-aprendizaje del estudiante universitario?: el uso de las TICS como metodología activa en estudios superiores
Elementos de innovación docente en ciencias sociales, jurídicas y otras disciplinas con contenido normativo (Dykinson), pp. 273-292
2022
-
A Linguistic Group Best–Worst Method for Measuring Good Governance in the Third Sector: A Spanish Case Study
International Journal of Fuzzy Systems, Vol. 24, Núm. 5, pp. 2133-2156
-
Active learning of social entrepreneurhsip
Miradas sobre el emprendimiento ante la crisis del coronavirus (Dykinson), pp. 17-22
-
Capital markets and valuation models of investment properties: a pre and post crisis analysis
Revista de contabilidad = Spanish accounting review: [RC-SAR], Vol. 25, Núm. 2, pp. 233-243
-
Could social impact be the new way to justify the existence of NPOs?: a systematic review of the literature in the not-for-profit sector
El papel de la innovación y la economía social como instrumentos para la recuperación económica y sostenible en un escenario post pandemia: Libro de actas del V Congreso Iberoamericano de Jóvenes Investigadores en Ciencias Económicas y Dirección de Empresas (AJICEDE)
-
Students’ attitude: Key to understanding the improvement of their academic RESULTS in a flipped classroom environment
International Journal of Management Education, Vol. 20, Núm. 2
-
The adoption of corporate social responsibility active learning methodology with management accounting students
International Journal of Management Education, Vol. 20, Núm. 1
-
The combination of teaching methodologies in fostering entrepreneurship in the social economy: A case study
Miradas sobre el emprendimiento ante la crisis del coronavirus (Dykinson), pp. 421-426
-
Why do student perceptions of academic performance improve? The influence of acquired competences and formative assessment in a flipped classroom environment
Active Learning in Higher Education
2021
-
Kahoot! as a tool to improve student academic performance in business management subjects
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 5
-
La actitud del estudiantado, clave para entender la mejora de sus resultados académicos en un entorno de flipped classroom
In-Red 2021. VII Congreso nacional de innovación educativa y docencia en red: lecciones aprendidas, ideas compartidas
-
Percepción del estudiantado sobre la adaptación de la docencia on line derivada de la Covid19
Innovación docente en ciencias sociales, jurídicas y otras disciplinas con contenido normativo (Dykinson), pp. 202-212
-
Trabajos Fin de Grado sobre entidades sin ánimo de lucro en titultaciones de empresa
Innovación docente en ciencias sociales, jurídicas y otras disciplinas con contenido normativo (Dykinson), pp. 182-188
-
Transparency indicators to improve accountability for non-profit organizations: A spanish case study
Technological and Economic Development of Economy, Vol. 27, Núm. 3, pp. 763-782
2020
-
Classroom learning and the perception of social responsibility amongst graduate students of management accounting
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 17