Publicaciones (31) Publicaciones de NIEVES JESÚS VALENCIA NARANJO

2022

  1. Gender Implications of the Fear of COVID-19 Scale in the Spanish Population: A Validation Study

    Psychological Trauma: Theory, Research, Practice, and Policy, Vol. 14, Núm. 2, pp. 258-265

  2. Habilidades comunicativas y de relación en la educación superior de disciplinas dirigidas al asesoramiento

    RIED: revista iberoamericana de educación a distancia, Vol. 25, Núm. 1, pp. 323-341

  3. Predictor variables of mental health in the Spanish population confined by COVID-19

    Brain and Behavior, Vol. 12, Núm. 4

  4. Preliminary Study on Emotional Competence in Adults with Down Syndrome

    International Journal of Disability, Development and Education, Vol. 69, Núm. 6, pp. 2136-2154

  5. Trastorno del lenguaje en la infancia y la adolescencia

    Detección y prevención de trastornos de conducta en la infancia y la adolescencia: manual para educadores (Pirámide), pp. 133-153

  6. Variables protecting mental health in the Spanish population affected by the COVID-19 pandemic

    Current Psychology, Vol. 41, Núm. 8, pp. 5640-5651

2021

  1. Do psychological strengths protect college students confined by COVID-19 to emotional distress? The role of gender

    Personality and Individual Differences, Vol. 171

  2. Early childhood intervention for families of children with Down syndrome

    Excelling in Life with Down Syndrome (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 17-35

  3. Evaluación de habilidades comunicativas y de relación en alumnos de carreras dirigidas al asesoramiento

    Innovaciones docentes en tiempos de pandemia. Actas del VI congreso internacional sobre aprendizaje, innovación y cooperación, CINAIC 2021

  4. Trastornos de la relación y la comunicación

    Atención infantil temprana: un análisis multidisciplinar sobre su abordaje (Universidad de Jaén), pp. 209-236

2018

  1. A longitudinal study on the development of a boy with fragile x syndrome: Developmental trends and adaptive changes in a single case report

    Advances in Genetics Research (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 109-130

  2. Learning Potential is Useful in Pre-schoolers with Fragile X and Down Syndrome

    Psicología educativa, Vol. 24, Núm. 2, pp. 51-57

  3. Perfil Cognitivo y Psicolinguístico y su Relación con la Lectoescritura en un Preescolar con Síndrome de Down

    Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica, Vol. 2, Núm. 47, pp. 125-140