Publicaciones en las que colabora con DAVID SÁNCHEZ TERUEL (16)

2022

  1. Gender Implications of the Fear of COVID-19 Scale in the Spanish Population: A Validation Study

    Psychological Trauma: Theory, Research, Practice, and Policy, Vol. 14, Núm. 2, pp. 258-265

  2. Predictor variables of mental health in the Spanish population confined by COVID-19

    Brain and Behavior, Vol. 12, Núm. 4

  3. Preliminary Study on Emotional Competence in Adults with Down Syndrome

    International Journal of Disability, Development and Education, Vol. 69, Núm. 6, pp. 2136-2154

  4. Variables protecting mental health in the Spanish population affected by the COVID-19 pandemic

    Current Psychology, Vol. 41, Núm. 8, pp. 5640-5651

2021

  1. Do psychological strengths protect college students confined by COVID-19 to emotional distress? The role of gender

    Personality and Individual Differences, Vol. 171

  2. Early childhood intervention for families of children with Down syndrome

    Excelling in Life with Down Syndrome (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 17-35

2019

  1. Predicción del consumo de cannabis sobre otras sustancias psicoactivas en estudiantes universitarios

    Uso y abuso de drogas y otros adictivos: jóvenes, vulnerabilidad y activos para la salud : I Jornadas Internacionales de Trabajo (Egregius), pp. 124-125

2018

  1. A longitudinal study on the development of a boy with fragile x syndrome: Developmental trends and adaptive changes in a single case report

    Advances in Genetics Research (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 109-130

  2. Learning Potential is Useful in Pre-schoolers with Fragile X and Down Syndrome

    Psicología educativa, Vol. 24, Núm. 2, pp. 51-57

  3. Perfil Cognitivo y Psicolinguístico y su Relación con la Lectoescritura en un Preescolar con Síndrome de Down

    Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica, Vol. 2, Núm. 47, pp. 125-140

2017

  1. Evaluación del perfil cognitivo y de conducta en niños de un centro de atención y desarrollo infantil temprano

    Revista argentina de clínica psicológica, Vol. 26, Núm. 3, pp. 313-323

2015

  1. Evaluación del potencial de aprendizaje en niños con trastorno específico del lenguaje

    Revista de Psicología Clínica con Niños y Adolescentes, Vol. 2, Núm. 1, pp. 19-24