Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Granada (114)

2024

  1. Actividad física y rendimiento académico en la etapa de educación primaria: Una revisión sistemática

    Trances: Transmisión del conocimiento educativo y de la salud, Vol. 16, Núm. 1, pp. 67-89

  2. Influence of bio-psycho-social factors on physical activity in Spanish undergraduate education students

    Sport TK: revista euroamericana de ciencias del deporte, Núm. 13

  3. Kin ball to promote the motor development of students with special educational needs: effects of an intervention programme

    Sport Sciences for Health, Vol. 20, Núm. 2, pp. 377-386

  4. Los descansos activos como herramienta para mejorar la atención en el contexto educativo. Una revisión sistemática y meta-análisis

    Revista de psicodidáctica, Vol. 29, Núm. 2, pp. 147-157

  5. Relación entre actividad física, autoconcepto y satisfacción en alumnos de Educación Primaria

    Revista Española de Educación Física y Deportes: REEFD, Núm. 438, pp. 84-96

  6. Violent behaviour and emotional intelligence in physical education: the effects of an intervention programme

    EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 14, Núm. 7, pp. 1881-1889

  7. “Todos o ninguno”: Propuesta didáctica de escape room en educación física para mejorar la cooperación y la motivación de los estudiantes

    Trances: Transmisión del conocimiento educativo y de la salud, Vol. 16, Núm. 1, pp. 90-105

2023

  1. Accidentes deportivos en espacios abiertos y cerrados. Una revisión sistemática

    Sport TK: revista euroamericana de ciencias del deporte, Vol. 0, Núm. 12

  2. An Explanatory Model of Violent Behavior, Self-Concept, and Alcohol, Tobacco, and Cannabis Consumption in Secondary Education Students

    BioMed research international, Vol. 2023, pp. 1971858

  3. An explanatory model of the relationships between sport motivation, anxiety and physical and social self-concept in educational sciences students

    Current Psychology, Vol. 42, Núm. 18, pp. 15237-15247

  4. Analysis of the psychometric properties of the five-factor self-concept questionnaire (AF-5) in Spanish students during the COVID-19 lockdown

    Current Psychology, Vol. 42, Núm. 20, pp. 17260-17269

  5. Are there differences between Mediterranean diet and the consumption of harmful substances on quality of life?—an explanatory model in secondary education regarding gender

    Frontiers in Nutrition, Vol. 10

  6. Associations of mediterranean diet, psychological wellbeing and media pressure on physical complexion and effect of weekly physical activity engagement in higher education

    EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 13, Núm. 9, pp. 1600-1611

  7. Benefits of Physical Activity Practice on Anxiety Disorders: A Systematic Review

    Education, Sport, Health and Physical Activity (ESHPA): International Journal, Vol. 7, Núm. 2, pp. 161-177

  8. Burnout Syndrome, Stress and Study Hours in the Selection Process for Educational Teaching Staff: The Role of Resilience—An Explanatory Model

    Social Sciences, Vol. 12, Núm. 4

  9. Burnout, estrés y resiliencia en el proceso de oposición a cuerpos educativos

    Revista de educación, Núm. 402, pp. 31-54

  10. Could the complying with WHO physical activity recommendations improve stress, burnout syndrome, and resilience? A cross-sectional study with physical education teachers

    Sport Sciences for Health, Vol. 19, Núm. 1, pp. 349-358

  11. Development of EFL Teachers’ Digital Competence in the Adoption of Blended Learning

    Language Related Research, Vol. 14, Núm. 5, pp. 1-25

  12. Efectos de la práctica de actividad física en niños y adolescentes con discapacidad

    Hacia nuevos estándares educativos para una educación de calidad (Dykinson), pp. 37-44

  13. Efectos de una experiencia-aprendizaje gamificada dentro del marco ODS en alumnado CAFYD y Primaria

    Currículum, didáctica y los objetivos de desarrollo sostenible (ODS): reflexiones, experiencias y miradas (Dykinson), pp. 440-459