GABRIEL
GONZÁLEZ VALERO
PROFESOR SUSTITUTO INTERINO
Universidad de Granada
Granada, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Granada (114)
2024
-
Actividad física y rendimiento académico en la etapa de educación primaria: Una revisión sistemática
Trances: Transmisión del conocimiento educativo y de la salud, Vol. 16, Núm. 1, pp. 67-89
-
Influence of bio-psycho-social factors on physical activity in Spanish undergraduate education students
Sport TK: revista euroamericana de ciencias del deporte, Núm. 13
-
Kin ball to promote the motor development of students with special educational needs: effects of an intervention programme
Sport Sciences for Health, Vol. 20, Núm. 2, pp. 377-386
-
Los descansos activos como herramienta para mejorar la atención en el contexto educativo. Una revisión sistemática y meta-análisis
Revista de psicodidáctica, Vol. 29, Núm. 2, pp. 147-157
-
Relación entre actividad física, autoconcepto y satisfacción en alumnos de Educación Primaria
Revista Española de Educación Física y Deportes: REEFD, Núm. 438, pp. 84-96
-
Violent behaviour and emotional intelligence in physical education: the effects of an intervention programme
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 14, Núm. 7, pp. 1881-1889
-
“Todos o ninguno”: Propuesta didáctica de escape room en educación física para mejorar la cooperación y la motivación de los estudiantes
Trances: Transmisión del conocimiento educativo y de la salud, Vol. 16, Núm. 1, pp. 90-105
2023
-
Accidentes deportivos en espacios abiertos y cerrados. Una revisión sistemática
Sport TK: revista euroamericana de ciencias del deporte, Vol. 0, Núm. 12
-
An Explanatory Model of Violent Behavior, Self-Concept, and Alcohol, Tobacco, and Cannabis Consumption in Secondary Education Students
BioMed research international, Vol. 2023, pp. 1971858
-
An explanatory model of the relationships between sport motivation, anxiety and physical and social self-concept in educational sciences students
Current Psychology, Vol. 42, Núm. 18, pp. 15237-15247
-
Analysis of the psychometric properties of the five-factor self-concept questionnaire (AF-5) in Spanish students during the COVID-19 lockdown
Current Psychology, Vol. 42, Núm. 20, pp. 17260-17269
-
Are there differences between Mediterranean diet and the consumption of harmful substances on quality of life?—an explanatory model in secondary education regarding gender
Frontiers in Nutrition, Vol. 10
-
Associations of mediterranean diet, psychological wellbeing and media pressure on physical complexion and effect of weekly physical activity engagement in higher education
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 13, Núm. 9, pp. 1600-1611
-
Benefits of Physical Activity Practice on Anxiety Disorders: A Systematic Review
Education, Sport, Health and Physical Activity (ESHPA): International Journal, Vol. 7, Núm. 2, pp. 161-177
-
Burnout Syndrome, Stress and Study Hours in the Selection Process for Educational Teaching Staff: The Role of Resilience—An Explanatory Model
Social Sciences, Vol. 12, Núm. 4
-
Burnout, estrés y resiliencia en el proceso de oposición a cuerpos educativos
Revista de educación, Núm. 402, pp. 31-54
-
Could the complying with WHO physical activity recommendations improve stress, burnout syndrome, and resilience? A cross-sectional study with physical education teachers
Sport Sciences for Health, Vol. 19, Núm. 1, pp. 349-358
-
Development of EFL Teachers’ Digital Competence in the Adoption of Blended Learning
Language Related Research, Vol. 14, Núm. 5, pp. 1-25
-
Efectos de la práctica de actividad física en niños y adolescentes con discapacidad
Hacia nuevos estándares educativos para una educación de calidad (Dykinson), pp. 37-44
-
Efectos de una experiencia-aprendizaje gamificada dentro del marco ODS en alumnado CAFYD y Primaria
Currículum, didáctica y los objetivos de desarrollo sostenible (ODS): reflexiones, experiencias y miradas (Dykinson), pp. 440-459