Publicaciones (130) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2024

  1. A survey on detecting mental disorders with natural language processing: Literature review, trends and challenges

    Computer Science Review, Vol. 53

  2. Analyses of prediction, moderation, and mediation of a transdiagnostic, indicated preventive intervention (PROCARE-I) for adolescents at high risk of emotional problems

    Evidence-Based Practice in Child and Adolescent Mental Health

  3. Brechas y buenas prácticas del sistema para responder a las necesidades de las personas LGBTQIA+: análisis de vulnerabilidad y capacidad de protección

    Universitas

  4. Effectiveness of a transdiagnostic indicated preventive intervention for adolescents at high risk for anxiety and depressive disorders

    Current Psychology, Vol. 43, Núm. 17, pp. 15484-15498

  5. El papel de las habilidades de ritmo no-lingüístico en las primeras etapas del aprendizaje formal de la lectura

    Revista de psicodidáctica, Vol. 29, Núm. 2, pp. 166-175

  6. Experiences and Challenges of Health Professionals in Implementing Family-Centred Planning: A Qualitative Study

    Children, Vol. 11, Núm. 1

  7. Identifying Adolescents at Risk for Emotional Disorders with Latent Profile Analysis: A Personalized, Transdiagnostic Preventive Intervention

    Child Psychiatry and Human Development

  8. Indicated Preventive Interventions for Highrisk Adolescents of Emotional Disorders: a Systematic Review

    Revista de Psicología Clínica con Niños y Adolescentes, Vol. 11, Núm. 2

  9. Influencia de la pandemia de COVID-19 en el sistema de protección de las personas LGBTQIA+

    Brechas y buenas prácticas del sistema para responder a las necesidades de las personas LGBTQIA+: análisis de vulnerabilidad y capacidad de protección (Universitas), pp. 63-70

  10. Interventions for selective prevention of emotional problems in adolescents: a systematic review

    Revista de Psicología Clínica con Niños y Adolescentes, Vol. 11, Núm. 2

  11. La atención infantil temprana en la etapa de Educación Infantil

    Cuadernos de pedagogía, Núm. 552

  12. Leyes y convenios nacionales e internacionales relacionados con las personas LGBTQIA+

    Brechas y buenas prácticas del sistema para responder a las necesidades de las personas LGBTQIA+: análisis de vulnerabilidad y capacidad de protección (Universitas), pp. 21-29

  13. Protective and Risk Factors for Suicidal Behaviour in Self-Declared LGBTIQ+ Adolescents

    Behavioral Sciences, Vol. 14, Núm. 5

  14. Protective factors for suicidal behaviour in adults self-reported as LGBTQ+: a study based on modulating variables

    Current Psychology

  15. Psychometric Properties of the Connor-Davidson Resilience Scale (CD-RISC) in Spanish Adolescents

    The Spanish Journal of Psychology, Núm. 27

  16. The relationship between learning potential in preschool children and their cognitive abilities

    Psicología educativa, Vol. 30, Núm. 1, pp. 11-18

  17. The validity of learning potential for predicting educational adjustment in preschoolers with Down syndrome: A longitudinal study

    Journal of Intellectual Disabilities