EVALUACIÓN E INTERVENCIÓN PSICOLÓGICA
Publicaciones (130) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2024
-
A survey on detecting mental disorders with natural language processing: Literature review, trends and challenges
Computer Science Review, Vol. 53
-
Analyses of prediction, moderation, and mediation of a transdiagnostic, indicated preventive intervention (PROCARE-I) for adolescents at high risk of emotional problems
Evidence-Based Practice in Child and Adolescent Mental Health
-
Brechas y buenas prácticas del sistema para responder a las necesidades de las personas LGBTQIA+: análisis de vulnerabilidad y capacidad de protección
Universitas
-
Effectiveness of a transdiagnostic indicated preventive intervention for adolescents at high risk for anxiety and depressive disorders
Current Psychology, Vol. 43, Núm. 17, pp. 15484-15498
-
El papel de las habilidades de ritmo no-lingüístico en las primeras etapas del aprendizaje formal de la lectura
Revista de psicodidáctica, Vol. 29, Núm. 2, pp. 166-175
-
Experiences and Challenges of Health Professionals in Implementing Family-Centred Planning: A Qualitative Study
Children, Vol. 11, Núm. 1
-
Identifying Adolescents at Risk for Emotional Disorders with Latent Profile Analysis: A Personalized, Transdiagnostic Preventive Intervention
Child Psychiatry and Human Development
-
Indicated Preventive Interventions for Highrisk Adolescents of Emotional Disorders: a Systematic Review
Revista de Psicología Clínica con Niños y Adolescentes, Vol. 11, Núm. 2
-
Influencia de la pandemia de COVID-19 en el sistema de protección de las personas LGBTQIA+
Brechas y buenas prácticas del sistema para responder a las necesidades de las personas LGBTQIA+: análisis de vulnerabilidad y capacidad de protección (Universitas), pp. 63-70
-
Interventions for selective prevention of emotional problems in adolescents: a systematic review
Revista de Psicología Clínica con Niños y Adolescentes, Vol. 11, Núm. 2
-
La atención infantil temprana en la etapa de Educación Infantil
Cuadernos de pedagogía, Núm. 552
-
Leyes y convenios nacionales e internacionales relacionados con las personas LGBTQIA+
Brechas y buenas prácticas del sistema para responder a las necesidades de las personas LGBTQIA+: análisis de vulnerabilidad y capacidad de protección (Universitas), pp. 21-29
-
Protective and Risk Factors for Suicidal Behaviour in Self-Declared LGBTIQ+ Adolescents
Behavioral Sciences, Vol. 14, Núm. 5
-
Protective factors for suicidal behaviour in adults self-reported as LGBTQ+: a study based on modulating variables
Current Psychology
-
Psychometric Properties of the Connor-Davidson Resilience Scale (CD-RISC) in Spanish Adolescents
The Spanish Journal of Psychology, Núm. 27
-
The relationship between learning potential in preschool children and their cognitive abilities
Psicología educativa, Vol. 30, Núm. 1, pp. 11-18
-
The validity of learning potential for predicting educational adjustment in preschoolers with Down syndrome: A longitudinal study
Journal of Intellectual Disabilities
2023
-
A 12-Month Follow-Up of PROCARE+, a Transdiagnostic, Selective, Preventive Intervention for Adolescents At-Risk for Emotional Disorders
Child Psychiatry and Human Development
-
Análisis de la percepción social sobre las personas lgbti+: Conocimiento, actitudes negativas y variables implicadas
OBETS: Revista de Ciencias Sociales, Vol. 18, Núm. 1, pp. 37-58
-
Cumulative Risk Exposure and Social Isolation as Correlates of Carer and Child Mental Health During the COVID-19 Pandemic: An Online Study with Families from Various Europeans Countries
Child Psychiatry and Human Development, Vol. 54, Núm. 1, pp. 176-188