Departamento
FILOLOGÍA INGLESA
Artículos (14) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2021
-
A relevance-theoretic account of translating jokes with sexual innuendos in Modern Family into Spanish
Pragmatics, Vol. 31, Núm. 3, pp. 331-356
-
An edge-cloud approach for video surveillance in public transport vehicles
IEEE Latin America Transactions, Vol. 19, Núm. 10, pp. 1763-1771
-
Andalusian university students’ perception of their European identity: international orientation and experiences
Journal of Multilingual and Multicultural Development, Vol. 42, Núm. 1, pp. 79-96
-
Attention to Wi-Fi Diversity: Resource Management in WLANs with Heterogeneous APs
IEEE Access, Vol. 9, pp. 6961-6980
-
Automatic lexical collocate extraction for corpus-based ontology building and refinement: A FunGramKB case study of the THEFT conceptual scenario
Revista española de lingüística aplicada, Vol. 34, Núm. 2, pp. 435-463
-
El genitivo agente como la interpretación semántica más prototípica del genitivo inglés: un estudio de corpus
Lingüística y Literatura, Vol. 42, Núm. 79, pp. 112-131
-
El “folleto informativo” como complemento del banco de materiales de inglés para el Derecho: de la diversidad a la especificidad
LFE: Revista de lenguas para fines específicos, Vol. 27, Núm. 2, pp. 49-73
-
English travelers in early modern Cyprus: Piety, commerce and anti-Ottoman sentiment
SEDERI: yearbook of the Spanish and Portuguese Society for English Renaissance Studies, Núm. 31, pp. 93-115
-
Finding the Sweet Spot for Frame Aggregation in 802.11 WLANs
IEEE Communications Letters, Vol. 25, Núm. 4, pp. 1368-1372
-
From Lives to Discurso in the biographies of Thomas More: Roper, Harpsfield and Herrera
SEDERI: yearbook of the Spanish and Portuguese Society for English Renaissance Studies, Núm. 31, pp. 7-30
-
LORE:: a model for the detection of fine-grained locative references in tweets
Onomázein: Revista de lingüística, filología y traducción de la Pontificia Universidad Católica de Chile, Núm. 52, pp. 195-225
-
Modelling through modality: (Re)shaping Brexit
ES Review. Spanish Journal of English Studies, Núm. 42, pp. 127-153
-
Student perspectives on dual immersion in California: A comparison with the perceptions of CLIL learners in Madrid
Linguistics and Education, Vol. 61
-
The Use of the Progressive in Light of the AH in Monolingual EFL-Instructed Spanish Learners at University Level: A Longitudinal Learner Corpus-Based SLA Study
Círculo de lingüística aplicada a la comunicación, Núm. 87, pp. 53-69