DIDÁCTICA EXPRESIÓN MUSICAL PLÁSTICA y CORPORAL
Departamento
Universidad de Granada
Granada, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Granada (271)
2024
-
Asociación de la resistencia cardiorrespiratoria con rendimiento académico, concentración y comportamiento hiperactivo-desatento en escolares TDAH
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 51, pp. 1268-1274
-
Association of Moderate-to-Vigorous Physical Activity, Sedentary Time, Fat Percentage, and Physical Fitness with Gait Parameters in Women with Fibromyalgia: The Al-Ándalus Project
Biomedicines, Vol. 12, Núm. 4
-
Estado nutricional y complexión corporal en estudiantes de la Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, Ecuador
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 60, pp. 1002-1011
-
Exploring the mediating role of promoting school physical activity on the relationship between low socioeconomic status and academic achievement and school climate: evidence from 4,990 Chilean schools
Frontiers in Public Health, Vol. 12
-
Habits of healthy living in adults former athletes of federated competition in the modality of volleyball in the province of Jaen
Journal of Human Sport and Exercise: JHSE, Vol. 19, Núm. 3, pp. 827-845
-
Impact of Physical Activity and Bio-Psycho-Social Factors on Social Network Addiction and Gender Differences in Spanish Undergraduate Education Students
Behavioral Sciences, Vol. 14, Núm. 2
-
Increasing cadence with a metronome and running barefoot changes the sagittal kinematics of the lower limbs and trunk
Journal of Sports Sciences, Vol. 42, Núm. 5, pp. 404-414
-
Influence of bio-psycho-social factors on physical activity in Spanish undergraduate education students
Sport TK: revista euroamericana de ciencias del deporte, Núm. 13
-
Relación entre el estado nutricional y la actividad física en adolescentes chilenos
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 56, pp. 672-680
-
Relationship between Mediterranean diet, physical activity and emotional intelligence in Spanish undergraduates
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 55, pp. 307-316
-
Validación y adaptación del Cuestionario del Clima Motivacional Percibido en el Deporte-2, por adolescentes chilenos en la clase de educación física
Journal of sport and health research, Vol. 16, Núm. 2, pp. 197-210
-
Validation and Adaptation of Questionnaires on Interest, Effort, Progression and Learning Support in Chilean Adolescents
Sustainability (Switzerland) , Vol. 16, Núm. 5
2023
-
Alpine ski technique observation instrument: Reliability and validity
Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte, Núm. 23, pp. 436-449
-
Convergent Validation of a Self-Reported Commuting to and from School Diary in Spanish Adolescents
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 20, Núm. 1
-
Do physical activity and trip characteristics differ when commuting to and from school?: The PACO study
Travel Behaviour and Society, Vol. 33
-
Does fatigue affect the kinematics of endurance running?
Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte, Vol. 23, Núm. 89, pp. 1-15
-
Effect of an activity wristband-based intermittent teaching unit in Physical Education on studentsʼ physical activity and its psychological mediators: a cluster-randomized controlled trial. School-fit study
Frontiers in Psychology, Vol. 14
-
El canto, la voz infantil y sus implicaciones en el desarrollo musical
Investigación y experiencias educativas centradas en la creatividad artística. Música, cultura audiovisual y artes escénicas en la sociedad de las pantallas (Dykinson), pp. 14-29
-
El ser performado: lo relacional, memoria y ritual a través de una aproximación a las obras A idade (2011), La memoria del Ginkgo Biloba (2011) y Dona-Arbre (1973)
ReiDoCrea: Revista electrónica de investigación y docencia creativa, Vol. 12, pp. 366-380
-
Emotional Status and Psychological Well-Being in the Educational Opposition Process
Social Sciences, Vol. 12, Núm. 12