Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Granada (271)

2024

  1. Asociación de la resistencia cardiorrespiratoria con rendimiento académico, concentración y comportamiento hiperactivo-desatento en escolares TDAH

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 51, pp. 1268-1274

  2. Association of Moderate-to-Vigorous Physical Activity, Sedentary Time, Fat Percentage, and Physical Fitness with Gait Parameters in Women with Fibromyalgia: The Al-Ándalus Project

    Biomedicines, Vol. 12, Núm. 4

  3. Estado nutricional y complexión corporal en estudiantes de la Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí, Ecuador

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 60, pp. 1002-1011

  4. Exploring the mediating role of promoting school physical activity on the relationship between low socioeconomic status and academic achievement and school climate: evidence from 4,990 Chilean schools

    Frontiers in Public Health, Vol. 12

  5. Habits of healthy living in adults former athletes of federated competition in the modality of volleyball in the province of Jaen

    Journal of Human Sport and Exercise: JHSE, Vol. 19, Núm. 3, pp. 827-845

  6. Impact of Physical Activity and Bio-Psycho-Social Factors on Social Network Addiction and Gender Differences in Spanish Undergraduate Education Students

    Behavioral Sciences, Vol. 14, Núm. 2

  7. Increasing cadence with a metronome and running barefoot changes the sagittal kinematics of the lower limbs and trunk

    Journal of Sports Sciences, Vol. 42, Núm. 5, pp. 404-414

  8. Influence of bio-psycho-social factors on physical activity in Spanish undergraduate education students

    Sport TK: revista euroamericana de ciencias del deporte, Núm. 13

  9. Relación entre el estado nutricional y la actividad física en adolescentes chilenos

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 56, pp. 672-680

  10. Relationship between Mediterranean diet, physical activity and emotional intelligence in Spanish undergraduates

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 55, pp. 307-316

  11. Validación y adaptación del Cuestionario del Clima Motivacional Percibido en el Deporte-2, por adolescentes chilenos en la clase de educación física

    Journal of sport and health research, Vol. 16, Núm. 2, pp. 197-210

  12. Validation and Adaptation of Questionnaires on Interest, Effort, Progression and Learning Support in Chilean Adolescents

    Sustainability (Switzerland) , Vol. 16, Núm. 5

2023

  1. Alpine ski technique observation instrument: Reliability and validity

    Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte, Núm. 23, pp. 436-449

  2. Convergent Validation of a Self-Reported Commuting to and from School Diary in Spanish Adolescents

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 20, Núm. 1

  3. Do physical activity and trip characteristics differ when commuting to and from school?: The PACO study

    Travel Behaviour and Society, Vol. 33

  4. Does fatigue affect the kinematics of endurance running?

    Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte, Vol. 23, Núm. 89, pp. 1-15

  5. Effect of an activity wristband-based intermittent teaching unit in Physical Education on studentsʼ physical activity and its psychological mediators: a cluster-randomized controlled trial. School-fit study

    Frontiers in Psychology, Vol. 14

  6. El canto, la voz infantil y sus implicaciones en el desarrollo musical

    Investigación y experiencias educativas centradas en la creatividad artística. Música, cultura audiovisual y artes escénicas en la sociedad de las pantallas (Dykinson), pp. 14-29

  7. El ser performado: lo relacional, memoria y ritual a través de una aproximación a las obras A idade (2011), La memoria del Ginkgo Biloba (2011) y Dona-Arbre (1973)

    ReiDoCrea: Revista electrónica de investigación y docencia creativa, Vol. 12, pp. 366-380

  8. Emotional Status and Psychological Well-Being in the Educational Opposition Process

    Social Sciences, Vol. 12, Núm. 12