JULIO
VENA OYA
PROFESOR CONTRATADO DOCTOR
Publications (31) JULIO VENA OYA publications
2024
-
Addressing regional tourism policy: Tools for sustainable destination management
Journal of Vacation Marketing, Vol. 30, Núm. 4, pp. 856-873
-
Chatbot Service Quality: An Experiment Comparing Two Countries with Different Levels of Digital Literacy
Tourism and Hospitality, Vol. 5, Núm. 2, pp. 276-289
-
Promoting vs. protecting: where should the money from tourists visiting my city go? The effect of environmental attitude
Journal of Ecotourism
-
The effect of music to encourage responsible health-related behaviours among reluctant tourists: analysis of high–and low-context cultures
Current Issues in Tourism
-
The use of a semi-qualitative methodology in food tourism research: Different ways to satisfy a highly demanding tourist
European Journal of Tourism Research, Vol. 38
2023
-
Efecto del gasto y la estancia en la composición del mercado de turistas internacionales en las denominaciones de origen de AOVE en Andalucía
Investigaciones Regionales = Journal of Regional Research, Núm. 57, pp. 87-109
-
El mobile learning en el proceso de evaluación continua: Un experimento con kahoot
Metodologías activas e innovación docente para una educación de calidad (Dykinson), pp. 120-134
-
El uso de las aplicaciones móviles en el aula universitaria: Ventajas y propuesta con la app "Mentimeter"
Estudios de innovación docente como punto de encuentro de ciencias humanísticas y sociales (Dykinson), pp. 1044-1059
-
Establecimiento de sinergias entre destinos para afrontar la masificación turística. El caso de la ciudad de Granada
Arquitectura excavada y paisaje cultural: conversaciones entre territorios (Dykinson), pp. 459-463
-
How to achieve economic development through tourism? Different ways for different economies: A new approach through fuzzy set qualitative comparative analysis
Tourism Economics
-
Importance–performance analysis of olive oil tourism activities: Differences between national and international tourists
Journal of Vacation Marketing
-
Meeting public health objectives and supporting the resumption of tourist activity through COVID-19: a triangular perspective
Current Issues in Tourism, Vol. 26, Núm. 10, pp. 1617-1634
-
Planificación para el desarrollo económico sostenible de Andalucía como destino turístico
El futuro del turismo en Andalucía (Dykinson), pp. 33-51
2022
-
Determinants of the Likelihood of Tourist Spending in Cultural Micro-Destinations: Type, Timing, and Distance of the Activity as Predictors
SAGE Open, Vol. 12, Núm. 3
-
El Impacto contable-financiero del FFP en la Liga Española: Análisis descriptivo
IX Jornada Internacional AECA sobre Valoración, Financiación y Gestión de Riesgos: actas. Cuenca 2022
-
El sitio web del docente universitario. Propuesta de diseño y realización
El uso de las tecnologías de la información y la comunicación en el aula universitaria como consecuencia del coronavirus (Dykinson), pp. 43-57
-
Forecasting a post-COVID-19 economic crisis using fuzzy cognitive maps: a Spanish tourism-sector perspective
Current Issues in Tourism, Vol. 25, Núm. 13, pp. 2048-2062
-
Nuevas técnicas contra el absentismo: experiencia de contabilidad financiera grupo C (ADE y ADE y FYCO)
Innovación en la docencia de las Ciencias Económicas y Empresariales: el microlearning y otras estrategias innovadoras (Aula Magna), pp. 767-783
-
The Financial/Accounting Impact of FFP on Participating in European Competitions: An Analysis of the Spanish League
International Journal of Financial Studies, Vol. 10, Núm. 3
-
¿Es eficaz la marca WHS en la atracción de turismo internacional? Evidencia sobre España
Pasos: Revista de Turismo y Patrimonio Cultural, Vol. 20, Núm. 2, pp. 275-284