Publications by the researcher in collaboration with CATALINA RUS CASAS (30)

2024

  1. Experiencias docentes para llevar el emprendimiento al aula.: Formación entre iguales

    XVI Congreso de Tecnología, Aprendizaje y Enseñanza de la Electrónica: TAEE 2024. Libro de actas

  2. Teaching Experiences to Bring Entrepreneurship into the Classroom. Peer-to-Peer Formation

    16th Congreso de Tecnologia, Aprendizaje y Ensenanza de la Electronica, TAEE 2024

2022

  1. Content Curation in E-Learning: A Case of Study with Spanish Engineering Students

    Applied Sciences (Switzerland), Vol. 12, Núm. 6

  2. Formación en emprendimiento sostenible. Experiencia en la educación superior.

    XV Congreso de Tecnología, Aprendizaje y Enseñanza de la Electrónica: TAEE 2022. Libro de actas

  3. Training in sustainable entrepreneurship. Experience in higher education

    15th International Conference of Technology, Learning and Teaching of Electronics, TAEE 2022 - Proceedings

2021

  1. Online tools for the creation of personal learning environments in engineering studies for sustainable learning

    Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 3, pp. 1-18

  2. Proposal for the incorporation of the sustainable development goals in engineering subjects

    EDULEARN21 Proceedings: 13th International Conference on Education and New Learning Technologies (July 5th-6th, 2021, Online)

  3. Self-diagnosis of entrepreneurial attitudes: Creativity and innovation in engineering students

    EDULEARN21 Proceedings: 13th International Conference on Education and New Learning Technologies (July 5th-6th, 2021, Online)

  4. Study of the entrepreneurial attitudes of STEM students

    IEEE Access, Vol. 9, pp. 112005-112018

2019

  1. Tutorización entre iguales: una nueva propuesta de la Escuela Politécnica Superior de Jaén

    TICAI 2018: TICs para el Aprendizaje de la Ingeniería (Universidade de Vigo), pp. 23-30

2018

  1. Creación de Entornos Personales de Aprendizaje en la práctica docente con alumnos universitarios

    Tecnología, Aprendizaje y Enseñanza de la Electrónica: TAEE 2018. Actas del XIII Congreso de Tecnología, Aprendizaje y Enseñanza de la Electrónica. Tenerife, 20-22 de junio, 2018

  2. Creation of Personal Learning Environments to initiate entrepreneurship to engineering students

    EDULEARN18 Proceedings: 10th International Conference on Education and New Learning Technology (July 2nd-4th, 2018, Palma, Spain)

  3. Experiencias con Twitter para fomentar el emprendimiento a estudiantes del Grado en Ingeniería

    Jornadas Virtuales de Colaboración y Formación Virtual USATIC 2018: ubicuo y Social: Aprendizaje con TIC. actas

  4. Follow me on twitter! Twitter as a resource to evaluate the meetings with entrepreneurs

    EDULEARN18 Proceedings: 10th International Conference on Education and New Learning Technology (July 2nd-4th, 2018, Palma, Spain)

  5. Impacto de las redes sociales para fomentar el emprendimiento en estudiantes de ingeniería

    Casos de éxito en aprendizaje ubicuo y social mediado con tecnologías (Prensas de la Universidad de Zaragoza), pp. 355-364

  6. Mentoring by Peers:A New Proposal of the Jaen School of Engineering

    2018 3RD INTERNATIONAL CONFERENCE OF THE PORTUGUESE SOCIETY FOR ENGINEERING EDUCATION (CISPEE)

  7. Mentoring by Peers:A new proposal of the jaén school of engineering

    3rd International Conference of the Portuguese Society for Engineering Education, CISPEE 2018