NICOLÁS
GUTIÉRREZ PALMA
TITULAR DE UNIVERSIDAD
Universidad de Granada
Granada, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Granada (17)
2019
-
Linguistic and non-linguistic prosodic skills in Spanish children with developmental dyslexia
Research in Developmental Disabilities, Vol. 90, pp. 92-100
2017
-
Effects of fluency training on reading competence in primary school children: The role of prosody
Learning and Instruction, Vol. 52, pp. 59-68
2016
-
Lexical stress awareness and orthographic stress in Spanish
Learning and Individual Differences, Vol. 45, pp. 144-150
2015
-
A cross-sectional study of fluency and reading comprehension in Spanish primary school children
Journal of Research in Reading, Vol. 38, Núm. 3, pp. 272-285
-
Impaired stress awareness in Spanish children with developmental dyslexia
Research in Developmental Disabilities, Vol. 37, pp. 152-161
-
Suprasegmental Phonology Development and Reading Acquisition: A Longitudinal Study
Scientific Studies of Reading, Vol. 19, Núm. 1, pp. 51-71
2014
-
The role of nonspeech rhythm in Spanish word reading
Journal of Research in Reading, Vol. 37, Núm. 3, pp. 316-330
-
¿Predicen las habilidades suprasegmentales la adquisición de la lectoescritura en educación primaria?
Avances en Ciencias de la Educación y del Desarrollo, 2014 II Congreso internacional de ciencias de la educación y del desarrollo. Granada (España), 25-27 de Junio de 2014 (Asociación Española de Psicología Conductual AEPC), pp. 914-920
2012
-
Prosodic Awareness Skills and Literacy Acquisition in Spanish
Journal of Psycholinguistic Research, Vol. 41, Núm. 4, pp. 285-294
2011
-
READING EFFICIENCY: UNIVERSITY VS. HIGH SCHOOL STUDENTS SCIENCES VS. ARTS
EDULEARN11: 3RD INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND NEW LEARNING TECHNOLOGIES
2009
-
Detecting stress patterns is related to children's performance on reading tasks
Applied Psycholinguistics, Vol. 30, Núm. 1, pp. 1-21
-
Reseña de Defior Citoler, S., Fonseca, L., Gottheil, B., Aldrey, A., Rosa, G., Pujals, M., Jiménez Fernández, G. y Serrano Chica, F.D. 2006. LEE. Test de lectura y escritura en español.
Revista de lingüística y lenguas aplicadas, Núm. 4, pp. 209-210
2008
-
133. Relaciones entre conciencia fonológica y prosodia
Psicología y Educación: un lugar de encuentro (Universidad de Oviedo), pp. 1031-1037
-
261. Influencia de la conciencia prosódica en el lenguaje escrito: ¿está mediada por la conciencia fonológica?
Psicología y Educación: un lugar de encuentro (Universidad de Oviedo), pp. 1958-1964
2007
-
Stress sensitivity and reading performance in Spanish: A study with children
Journal of Research in Reading, Vol. 30, Núm. 2, pp. 157-168
1996
-
LEX I and II: Two databases of surface word forms for psycholinguistic research in Spanish
Behavior Research Methods, Instruments, and Computers, Vol. 28, Núm. 3, pp. 418-426
1995
-
La estructura interna de las palabras: Evidencia según los errores de habla
XI Congreso Nacional de Lingüística Aplicada. Asociación Lingüística Aplicada (A.E.S.L.A.): libro de actas