PSICOLOGÍA
Departamento
Universidad de Sevilla
Sevilla, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Sevilla (44)
2024
-
Bereavement for Companion Animals: Intensity, Moderating Variables, and Effects on Wellbeing
Journal of Loss and Trauma
-
LGBTQ+ Bullying and Cyberbullying: Beyond Sexual Orientation and Gender Identity
Victims and Offenders, Vol. 19, Núm. 3, pp. 491-512
-
Outlining Individual and Contextual Factors Related to LGBTQ+ Bullying: A Systematic Review of Two Decades of Research
Trauma, Violence, and Abuse, Vol. 25, Núm. 2, pp. 898-917
2023
-
Actitudes y conocimiento sobre la intervención asistida con animales entre profesionales de la educación
Aula abierta, Vol. 52, Núm. 2, pp. 139-146
-
Aunque no te lo digan, también duele: la homonegatividad internalizada en el ciberacoso LGBTQ+ en adolescentes
Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación, Núm. 75, pp. 21-35
-
Child and adolescent development of the brain oscillatory activity during a working memory task
Brain and Cognition, Vol. 167
-
Editorial: Complex network dynamics in consciousness
Frontiers in Computational Neuroscience
-
La condición física como variable predictora del funcionamiento ejecutivo en el alumnado de Educación Infantil: Examen de una experienciaeducativa
Educación y sociedad: claves interdisciplinares (Octaedro), pp. 436-447
-
Protocolo de investigación del proyecto “Violencia filioparental en la adolescencia: detección, perfiles psicosociales y estrategias de actuación”
Análisis y modificación de conducta, Vol. 49, Núm. 179, pp. 83-102
-
Sexual Diversity Bullying and Cyberbullying Questionnaires: An Inclusive Approach to Measure Sexuality-Based Bullying
Journal of Homosexuality
-
Traditional and cyber dating violence among adolescents: Profiles, prevalence, and short-term associations with peer violence
Aggressive Behavior, Vol. 49, Núm. 3, pp. 261-273
-
‘Bullying is bullying, if they want to say it's because of being LGBT that's another story’: Perceptions of educators on LGBTQ+ bullying.
Teaching and Teacher Education, Vol. 136
2022
-
Actitudes de profesionales del ámbito de la intervención familiar hacia las prácticas basadas en la evidencia
Apuntes de Psicología, Vol. 40, Núm. 3, pp. 139-149
-
Homophobic Verbal and Bullying Victimization: Overlap and Emotional Impact
Sexuality Research and Social Policy, Vol. 19, Núm. 3, pp. 1178-1189
-
Psychological pain and opioid receptors: Reward downshift is disrupted when tested in a context signaling morphine
Pharmacology Biochemistry and Behavior, Vol. 216
2021
-
Classification of Animals as Pet, Pest, or Profit: Consistency and Associated Variables Among Spanish University Students
Anthrozoos, Vol. 34, Núm. 6, pp. 877-888
2020
-
Adolescent perception of maternal practices in Portugal and Spain: Similarities and differences
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 15
-
Age-related changes in selection, recognition, updating and maintenance information in WM. An ERP study in children and adolescents
Biological Psychology, Vol. 157
-
Ideas del futuro profesorado de Educación Primaria sobre la diversidad familiar
Investigaciones y avances en el estudio social y psicoeducativo de las familias diversas (Dykinson), pp. 217-234
2019
-
Acoso LGBTQ+fóbico en el ámbito escolar
Libro de Abstracts del I Congreso Internacional de Sexualidad: Expresando la Diversidad