Fachbereich
FILOLOGÍA INGLESA
Artikel (14) Publikationen, an denen Forscher/innen teilgenommen haben
2005
-
"(K)arma nuclear de de(con)strucción masiva": instrumentalización y revisión de la simbología de género en la caracterización simbólico-tradicional de los cuatro elementos (tierra, agua, aire y fuego)
Asparkia: Investigació feminista, Núm. 16, pp. 153-176
-
"Homage to Catalonia" revisited: from vulnerability to resistance
Odisea: Revista de estudios ingleses, Núm. 6, pp. 29-42
-
Advanced composition techniques for spanish students of english philology (plenary)
Greta: revista para profesores de inglés, Vol. 13, Núm. 1, pp. 35-44
-
Boscán and Garcilaso as Rhetorical Models in the English Renaissance: The Case of Abraham Fraunce’s The Arcadian Rhetorike
Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos, Vol. 27, Núm. 2, pp. 119-134
-
Cortesía verbal y nivel de oblicuidad en la producción de peticiones por hablantes de inglés y de español
Revista Canaria de Estudios Ingleses, Núm. 50, pp. 279-300
-
La batalla de Lopera
Andalucía en la historia, Núm. 8, pp. 42-48
-
La construcción del aprendizaje cultural: análisis de las percepciones del profesorado de inglés
Elia: Estudios de lingüística inglesa aplicada, Núm. 6, pp. 151-172
-
Language and power: Raising awareness of the role of language in multicultural teams
Language and Intercultural Communication, Vol. 5, Núm. 1, pp. 86-104
-
Old English ditransitive adjectives
Selim: Journal of the Spanish Society for Medieval English Language and Literature = Revista de la Sociedad Española de Lengua y Literatura Inglesa Medieval, Núm. 13, pp. 9-50
-
PowerPoint como herramienta docente en el aula de inglés
Greta: revista para profesores de inglés, Vol. 13, Núm. 1, pp. 102-108
-
Review of Smith, Tricia. 2001. Market Leader. Business Law. London: Longman, pp. 96
BELLS: Barcelona english language and literature studies, Núm. 14, pp. 39
-
Teaching english prepositions to spanis speakers: some aspects to bear in mind
Greta: revista para profesores de inglés, Vol. 13, Núm. 1, pp. 94-101
-
The Development of Intercultural Competence in English Philology Students: A Desirable Aim? An Attainable Goal?
Revista Canaria de Estudios Ingleses, Núm. 51, pp. 205-222
-
The speech act of thanking in English: differences between native and non-native speakers' behaviour
ES: Revista de filología inglesa, Núm. 26, pp. 91-102