Artículos (14) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2005

  1. "(K)arma nuclear de de(con)strucción masiva": instrumentalización y revisión de la simbología de género en la caracterización simbólico-tradicional de los cuatro elementos (tierra, agua, aire y fuego)

    Asparkia: Investigació feminista, Núm. 16, pp. 153-176

  2. "Homage to Catalonia" revisited: from vulnerability to resistance

    Odisea: Revista de estudios ingleses, Núm. 6, pp. 29-42

  3. Advanced composition techniques for spanish students of english philology (plenary)

    Greta: revista para profesores de inglés, Vol. 13, Núm. 1, pp. 35-44

  4. Boscán and Garcilaso as Rhetorical Models in the English Renaissance: The Case of Abraham Fraunce’s The Arcadian Rhetorike

    Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos, Vol. 27, Núm. 2, pp. 119-134

  5. Cortesía verbal y nivel de oblicuidad en la producción de peticiones por hablantes de inglés y de español

    Revista Canaria de Estudios Ingleses, Núm. 50, pp. 279-300

  6. La batalla de Lopera

    Andalucía en la historia, Núm. 8, pp. 42-48

  7. La construcción del aprendizaje cultural: análisis de las percepciones del profesorado de inglés

    Elia: Estudios de lingüística inglesa aplicada, Núm. 6, pp. 151-172

  8. Language and power: Raising awareness of the role of language in multicultural teams

    Language and Intercultural Communication, Vol. 5, Núm. 1, pp. 86-104

  9. Old English ditransitive adjectives

    Selim: Journal of the Spanish Society for Medieval English Language and Literature = Revista de la Sociedad Española de Lengua y Literatura Inglesa Medieval, Núm. 13, pp. 9-50

  10. PowerPoint como herramienta docente en el aula de inglés

    Greta: revista para profesores de inglés, Vol. 13, Núm. 1, pp. 102-108

  11. Review of Smith, Tricia. 2001. Market Leader. Business Law. London: Longman, pp. 96

    BELLS: Barcelona english language and literature studies, Núm. 14, pp. 39

  12. Teaching english prepositions to spanis speakers: some aspects to bear in mind

    Greta: revista para profesores de inglés, Vol. 13, Núm. 1, pp. 94-101

  13. The Development of Intercultural Competence in English Philology Students: A Desirable Aim? An Attainable Goal?

    Revista Canaria de Estudios Ingleses, Núm. 51, pp. 205-222

  14. The speech act of thanking in English: differences between native and non-native speakers' behaviour

    ES: Revista de filología inglesa, Núm. 26, pp. 91-102