Publicaciones (23) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2002

  1. "Glorie of Spayne": Juan Ruiz Through the Eyes of an Englishman

    Revista Canaria de Estudios Ingleses, Núm. 45, pp. 233-244

  2. A case study of collaboration among the ESP practitioner, the content teacher, and the students

    Alicante Journal of English Studies / Revista Alicantina de Estudios Ingleses: RAEI, Núm. 15, pp. 7-21

  3. A review of situational factors involved in students' discomfort when speaking foreign languages in class

    Greta: revista para profesores de inglés, Vol. 10, Núm. 1, pp. 19-24

  4. An Approach to "Journey of the Magi": Lancelot Andrewes, T. S. Eliot and the late Roger Fowler

    Revista de Filología de la Universidad de La Laguna, Núm. 20, pp. 215-230

  5. Assessing english spelling performance: test construction and validation

    The Grove: Working papers on English studies, Núm. 9, pp. 151-178

  6. Cómo hacer un uso flexible del material didáctico: el libro de texto de inglés para turismo

    Greta: revista para profesores de inglés, Vol. 10, Núm. 1, pp. 40-47

  7. Del advenimiento al confín. Palabras de Arcángel, sílabas de Apocalipsis: Máscaras de Analogía, Divergencia y Espejeos de Devoción entre la Literatura y el Santoral de Horror

    Revista de antropología experimental, Núm. 2

  8. Gamel Woolsey's death' s other kingdom: the psychological view on the spanish civil war of an anglo-american expatriate in Málaga

    The Grove: Working papers on English studies, Núm. 9, pp. 47-58

  9. Gerald Brenan and Gamel Woolsey as translators: an analysis of their English versions of the medieval poems included in Brenan¿s The Literature of the Spanish People

    TRANS: revista de traductología, Núm. 6, pp. 113-120

  10. Hacia una nueva interdisciplinariedad en los albores del siglo XXI: la estilística integradora

    Humanitas: revista de la Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación de la Universidad de Jaén, Núm. 2, pp. 51-60

  11. How useful are ESP textbooks?

    Odisea: Revista de estudios ingleses, Núm. 2, pp. 39-48

  12. Instructed linguistic competence: using grammar, vocabulary, and pronunciation to promote fluent communication in english

    The Grove: Working papers on English studies, Núm. 9, pp. 7-22

  13. Interview with Michael Byram

    Greta: revista para profesores de inglés, Vol. 10, Núm. 1, pp. 5-12

  14. Introducing the lexical approach

    Greta: revista para profesores de inglés, Vol. 10, Núm. 2, pp. 19-26

  15. Narratarios del Silencio Tematizado: "El Más Allá" (Kwaidan), de Masaki Kobayashi

    Espéculo: Revista de Estudios Literarios, Núm. 20

  16. OE CAI: Computer-Assisted Instruction of Old English

    IJES: international journal of English studies, Vol. 2, Núm. 1, pp. 205-250

  17. On the use of internal modifiers in request production in english as a native and as a foreign language

    The Grove: Working papers on English studies, Núm. 9, pp. 59-78

  18. On the wording of images and dispersion: Poe's breathing method. A canvas and dialectic of Flowing Waters Within

    Odisea: Revista de estudios ingleses, Núm. 2, pp. 137-164

  19. Rhetoric and Truth in The Spanish Tragedy

    SEDERI: yearbook of the Spanish and Portuguese Society for English Renaissance Studies, Núm. 12, pp. 341-348

  20. Stoppard, Shakespeare (in love), and the theatre

    The Grove: Working papers on English studies, Núm. 9, pp. 119-138