Universidad de Cádiz-ko ikertzaileekin lankidetzan egindako argitalpenak (12)

2023

  1. Convergent Validation of a Self-Reported Commuting to and from School Diary in Spanish Adolescents

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 20, Núm. 1

2021

  1. Active commuting to school among 36,781 Spanish children and adolescents: A temporal trend study

    Scandinavian Journal of Medicine and Science in Sports, Vol. 31, Núm. 4, pp. 914-924

2019

  1. Associations between physical fitness and academic performance in teenagers

    South African Journal for Research in Sport, Physical Education and Recreation, Vol. 41, Núm. 1, pp. 63-75

2018

  1. Satisfaction of Spanish high school students with physical education: Gender, age, physical activity level and body type

    South African Journal for Research in Sport, Physical Education and Recreation, Vol. 40, Núm. 1, pp. 71-84

  2. Students with excess weight obtain lower physical fitness test scores in physical education than normal weight pairs: Myth or reality?

    Journal of Physical Education and Sport, Vol. 18, Núm. 3, pp. 1562-1571

2017

  1. Influence of physical fitness on cognitive and academic performance in adolescents: A systematic review from 2005–2015

    International Review of Sport and Exercise Psychology, Vol. 10, Núm. 1, pp. 108-133

2015

  1. Efecto de un programa de pasos sobre el índice de masa corporal en alumnos de educación primaria

    EmásF: revista digital de educación física, Núm. 34, pp. 159-168

2013

  1. Actividad física y educación en la Grecia clásica I

    Trances: Transmisión del conocimiento educativo y de la salud, Vol. 5, Núm. 3, pp. 271-280

  2. Actividad física y educación en la Grecia clásica II. El deporte y los juegos olímpicos

    Trances: Transmisión del conocimiento educativo y de la salud, Vol. 5, Núm. 4, pp. 299-308

  3. El entrenador y aplicabilidad de los estilos de enseñanza aplicados en futbolistas de Ciudad del Carmen (México)

    Trances: Transmisión del conocimiento educativo y de la salud, Vol. 5, Núm. 5, pp. 467-482