MARIA
ARANDA LÓPEZ
PROFESOR CONTRATADO DOCTOR
VIRGINIA MARÍA
FUENTES GUTIÉRREZ
PROFESOR CONTRATADO DOCTOR
Publicaciones en las que colabora con VIRGINIA MARÍA FUENTES GUTIÉRREZ (14)
2022
-
Creation and validation of the Questionnaire on Attitudes towards Disability in Higher Education (QAD-HE) in Latin America
Higher Education Research and Development, Vol. 41, Núm. 5, pp. 1514-1527
-
Emotional intelligence and adult attachment: effects on problematic smartphone usage
Anales de psicología, Vol. 38, Núm. 1, pp. 36-45
-
Variables Contributing to the Awareness of Online Gendered Violence: Focus on Observers
Social Media and Society, Vol. 8, Núm. 4
2021
-
Cyber-dating abuse in young adult couples: Relations with sexist attitudes and violence justification, smartphone usage and impulsivity
PLoS ONE, Vol. 16, Núm. 6 June
-
How does the family influence the process of transition to adulthood? A comparative study of young people with and without family ties in spain
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 16
2020
-
EDAS-18: Validación de la versión corta de la escala de dependencia y adicción al smartphone
Terapia psicológica, Vol. 38, Núm. 3, pp. 339-361
2018
-
Undergraduate students' Perception on the use of WhatsApp: interferences in daily living
CUICIID 2018: International university congress on communication in the profession and at today's university : contents, research, innovation and teaching
-
¿Cómo nos relacionamos con nuestro“smartphone”? Escala de Dependencia y Adicción al Smartphone: Un nuevo instrumento
Territorios digitales: construyendo unas ciencias sociales y humanidades digitales (I Congreso Internacional) (Editorial Universidad de Granada), pp. 51-52
-
¿Qué uso hacen de Facebook los estudiantesuniversitarios?: Análisis a partir del Cuestionario de Exposición y Refuerzo a través de Facebook (QUERF) y la Escala de Dependencia y Adicción al Smartphone (EDAS)
Territorios digitales: construyendo unas ciencias sociales y humanidades digitales (I Congreso Internacional) (Editorial Universidad de Granada), pp. 53-54
-
“Conexión e interacción constante”: El uso deWhatsApp entre grupos de jóvenes mayores de edad
Territorios digitales: construyendo unas ciencias sociales y humanidades digitales (I Congreso Internacional) (Editorial Universidad de Granada), pp. 55-56
2017
-
Grupos de clase, grupos de WhatsApp. Análisis de las dinámicas comunicativas entre estudiantes universitarios
Prisma Social: revista de investigación social, Núm. 18, pp. 144-171
2016
-
Is video-case an efficient tool to complement the practical learning in real contexts?: Effects on satisfaction and performance in Social Work Degree students
Alternativas: Cuadernos de Trabajo Social, Núm. 23, pp. 25-45
2015
-
Escenario, debilidades y oportunidades de los trabajos fin de grado en Trabajo Social: análisis DAFO de la experiencia alumnado-profesorado
FECIES 2015
-
“La tesis y sus vicisitudes”: análisis de la experiencia de doctorandos/as en España
Opción: Revista de Ciencias Humanas y Sociales, Núm. 2, pp. 313-332