JUAN ANTONIO
PÁRRAGA MONTILLA
TITULAR DE UNIVERSIDAD
Jose Carlos
Cabrera Linares
Publicaciones en las que colabora con Jose Carlos Cabrera Linares (11)
2024
-
Breastfeeding, Walking Onset, and Abdominal Obesity Are Determinants of Physical Fitness among Latin American and Spanish Schoolchildren: A Cross-Cultural Study
Epidemiologia, Vol. 5, Núm. 3, pp. 318-329
-
Caracterización sociodemográfica del corredor de resistencia: riesgo de lesión y perfil psicosocial. Una muestra contemporánea
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 61, pp. 392-399
-
Effects of a dual-task activity on gait parameters of people with and without intellectual disabilities
Journal of Intellectual Disability Research, Vol. 68, Núm. 6, pp. 610-619
-
Factors influencing gait performance in older adults in a dual-task paradigm
GeroScience, Vol. 46, Núm. 3, pp. 3071-3083
-
Is High Intensity Interval Training (HIIT) a feasible method for improving anthropomorphic and cardiometabolic parameters in preschool children?
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 61, pp. 792-800
2023
-
Can 16 Minutes of HIIT Improve Attentional Resources in Young Students?
Journal of Functional Morphology and Kinesiology, Vol. 8, Núm. 3
-
Cantidad de pasos diarios, niveles de actividad física y su relación con la salud del adulto mayor en periodo post-pandemia
riccafd: Revista Iberoamericana de Ciencias de la Actividad Física y el Deporte, Vol. 12, Núm. 3, pp. 15-28
-
Effects of a High Intensity Interval Training (HIIT) Program on Anthropomorphic and Cardiometabolic Variables in School Children with Overweight and Obesity
Children, Vol. 10, Núm. 2
2022
-
Differences in the Force-Velocity profile between Judoist and freestyle wrestlers
Physical Activity Review, Vol. 10, Núm. 1, pp. 141-149
2021
-
Can videogames improve balance in women over 60 years?
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 42, pp. 211-218
-
Uso del “breakout” en la educación virtual: “The secret of health”, entendiendo las posibilidades de la actividad física en Educación Social
Metodologías activas con TIC en la educación del siglo XXI (Dykinson), pp. 1539-1558