ACTIVIDAD FÍSICA APLICADA A LA EDUCACIÓN Y SALUD
Universidad de Granada
Granada, EspañaPublicacións en colaboración con investigadores/as de Universidad de Granada (30)
2024
-
Asociación de la resistencia cardiorrespiratoria con rendimiento académico, concentración y comportamiento hiperactivo-desatento en escolares TDAH
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 51, pp. 1268-1274
-
El aprendizaje basado en juegos en las clases de Educación Física: revisión bibliográfica
Investigación para la mejora de las prácticas educativas desde una perspectiva holística (Dykinson), pp. 2729-2735
-
Exploring the mediating role of promoting school physical activity on the relationship between low socioeconomic status and academic achievement and school climate: evidence from 4,990 Chilean schools
Frontiers in Public Health, Vol. 12
2023
-
Gamificación cruzada en el grado en Educación Infantil para aumentar la participación y rendimiento académico
Aproximación científica para la intervención en el ámbito escolar: integrando variables psicológicas y educativas (Asociación Universitaria de Educación y Psicología (ASUNIVEP)), pp. 121-126
-
Proyecto de ABJ para aspirantes a docentes de Infantil y Primaria
Innovación pedagógica y competencia digital: perspectivas desde la investigación docente (Dykinson), pp. 23-28
2021
-
Active commuting to school among 36,781 Spanish children and adolescents: A temporal trend study
Scandinavian Journal of Medicine and Science in Sports, Vol. 31, Núm. 4, pp. 914-924
-
How to design systematic reviews of the literature in educational sciences?
International Journal of Design Education, Vol. 15, Núm. 1, pp. 165-175
-
The neverending story: Implications for educational practice
International Journal of Literary Humanities, Vol. 19, Núm. 2, pp. 71-80
2018
-
Comparison of the inflammatory and stress response between sprint interval swimming and running
Scandinavian Journal of Medicine and Science in Sports, Vol. 28, Núm. 4, pp. 1371-1378
-
Effect of augmented reality game Pokémon GO on cognitive performance and emotional intelligence in adolescent young
Computers and Education, Vol. 116, pp. 49-63
-
Sarcopenia and sarcopenic obesity in Spanish community-dwelling middle-aged and older women: Association with balance confidence, fear of falling and fall risk
Maturitas, Vol. 107, pp. 26-32
2017
-
Efectos del ejercicio físico extracurricular vigoroso sobre la atención de escolares
Revista de psicología del deporte, Vol. 26, Núm. 2, pp. 29-36
2016
-
Actividad física al comienzo de la jornada escolar y rendimiento en niños TDAH: Una estrategia educativa para la inclusión de este alumnado
V Congreso Internacional de Deporte Inclusivo: Libro de actas (Editorial Universidad de Almería (edual)), pp. 36
-
Short- and long-term effects of a six-week clinical Pilates program in addition to physical therapy on postmenopausal women with chronic low back pain: A randomized controlled trial
Disability and Rehabilitation, Vol. 38, Núm. 13, pp. 1300-1308
2015
-
Association of low weekly physical activity and sedentary lifestyle with self-perceived health, pain, and well-being in a Spanish teenage population
Science and Sports, Vol. 30, Núm. 6, pp. 342-351
-
Effects of a six-week Pilates intervention on balance and fear of falling in women aged over 65 with chronic low-back pain: A randomized controlled trial
Maturitas, Vol. 82, Núm. 4, pp. 371-376
-
Influence of competition on vertical jump, kicking speed, sprint and agility of young football players
South African Journal for Research in Sport, Physical Education and Recreation, Vol. 37, Núm. 2, pp. 109-118
-
Programas de actividad física extraescolar. Revisión de la literatura
Salud Publica de Mexico, Vol. 57, Núm. 6, pp. 568-576
2014
-
Association of bone mineral density with postural stability and the fear of falling in Spanish postmenopausal women
Maturitas, Vol. 79, Núm. 3, pp. 322-328
-
Association of the weekly practice of guided physical activity with the reduction of falls and symptoms of fibromyalgia in adult women
Journal of Strength and Conditioning Research, Vol. 28, Núm. 11, pp. 3146-3154