Naturaleza de la Ciencia en una experiencia de transferencia a la práctica en la formación inicial de maestros de Infantil
-
1
Universidad de Jaén
info
ISSN: 2530-9579
Datum der Publikation: 2019
Titel der Ausgabe: I Jornadas de la ÁPICE. La formación inicial en ciencias de maestros/as. Transferencia a la práctica
Ausgabe: 3
Nummer: 2
Seiten: 159-161
Art: Artikel
Andere Publikationen in: Boletín ENCIC: Revista del Grupo de Investigación HUM-974
Zusammenfassung
We deal with the issue of the initial early childhood teacher education in relation to the development of the Pedagogical Content Knowledge on Nature of Science. For this purpose, we analyse the effect of Lesson Study as a teacher education device, which aims to favour the transfer of knowledge to educational practice.
Bibliographische Referenzen
- Acevedo, J. A. (2009). Conocimiento Didáctico del Contenido para la enseñanza de la Naturaleza de la Ciencia (II): una perspectiva. Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias, 6(2), 164-189.
- Elipane, L. E. (2012). Integrating the essential elements of lesson study in pre‐service mathematics teacher education. Tesis Doctoral. Universidad de Copenhague.
- Manassero, M. A., Vázquez, A. y Acevedo, J. A. (2003). Cuestionario de Opiniones sobre Ciencia, Tecnología y Sociedad (COCTS). Princeton, NJ: Educational Testing Service. En: http://www.ets.org/testcoll/
- Schwartz, R. y Lederman, N. G. (2002). “It’s the nature of the beast”: the influence of knowledge and intentions on learning and teaching nature of science. Journal of Research in Science Teaching, 39(3), 205-236.
- Shimizu, Y. (2014). Lesson Study in Mathematics Education. En S. Lerman (Ed.), Encyclopedia of mathematics education (pp. 358-360). Dordrecht: Springer.
- Shulman, L.S. (1986). Those who understand: Knowledge growth in teaching. Educational Researcher, 15(2), 4-14.
- Vázquez, Á. y Manassero, M. A. (2012). La selección de contenidos para enseñar naturaleza de la ciencia y tecnología (parte 2): Una revisión desde los currículos de ciencias y la competencia PISA. Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias, 9(1), 34-55.