Departamento
FILOLOGÍA INGLESA
Capítulos de Libro (11) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a
2010
-
"Bribones, hijos del rey francés, guardias civiles, llámeseles como quiera": la creación de la Guardia Civil según Richard Ford y otros viajeros coetáneos
Las cosas de Richard Ford: estampas varias sobre la vida y obra de un hispanista inglés en la España del siglo XIX (Servicio de Publicaciones), pp. 277-300
-
A review of mood and modality in Quereda Rodríguez-Navarro´s "A morphosyntanctic study of English verb phrase"
Para, por y sobre Luis Quereda (Universidad de Granada), pp. 371-382
-
Accesing the Emglish lñanguage through the advanced search function of learners dictionaries on cd-ron
Para, por y sobre Luis Quereda (Universidad de Granada), pp. 547-564
-
Adapting professional english to the EHEA: the case of english for tourism
Professional English in the european context: the EHEA challenge (Peter Lang), pp. 103-124
-
Biography: The role of experience in intercultural learning
The Intercultural Dynamics of Multicultural Working (Channel View Publications), pp. 151-167
-
Communicative interaction: Intercultural verbal and nonverbal interaction
The Intercultural Dynamics of Multicultural Working (Channel View Publications), pp. 121-137
-
Establishing "new" priorities in TELF? The challenge of the "new" millenium
Para, por y sobre Luis Quereda (Universidad de Granada), pp. 535-546
-
From Secondary School to University: the Use of the English Article System by Spanish learners
Exploring corpus-based research in English language teaching (Servei de Comunicació i Publicacions), pp. 45-55
-
Influences and convergences: Carlos Eduardo Zavaleta y la traducción peruana de Pomes Penyeach
Vigorous Joyce: atlantic readings of James Joyce (Servizo de Publicacións), pp. 217-226
-
Richard Ford y el mundo de la ley en la Inglaterra del XIX
Las cosas de Richard Ford: estampas varias sobre la vida y obra de un hispanista inglés en la España del siglo XIX (Servicio de Publicaciones), pp. 255-276
-
Spanish translations of Ulysses. A teaching approach
New perspectives on James Joyce: Ignatius Loyola, make haste to help me! (Servicio de Publicaciones = Argitalpen Zerbitzua), pp. 169-186