Validación de instrumento de percepción del riesgo en docentes de educación física

  1. Manuel Lucena Zurita 1
  2. Pedro Ángel Latorre Román 1
  3. Juan A. Párraga Montilla 1
  4. Daniel de la Cruz Manjón Pozas 1
  1. 1 Universidad de Jaén
    info

    Universidad de Jaén

    Jaén, España

    ROR https://ror.org/0122p5f64

Revista:
Revista Internacional de Medicina y Ciencias de la Actividad Física y del Deporte

ISSN: 1577-0354

Año de publicación: 2022

Volumen: 22

Número: 88

Páginas: 719-736

Tipo: Artículo

DOI: 10.15366/RIMCAFD2022.88.001 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso abierto editor

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Objetivos de desarrollo sostenible

Resumen

This research aims to design and validate an instrument that allows to know the capacity of perception and prevention of the risk during the educational practice in the classes of Physical Education. It is a questionnaire of observation on dicotomic actions, including three subscales -preactive, interactive and postactive behaviors to the didactic action, related to active and passive security in Physical Education classes. In a first phase, the questionnaire has been examined by a total of 15 experts of different educational levels and by ten more in the second one. The questionnaire meets Lawshe validity and scientific reliability formula and Kendall concordance test and it was validated finally by 41 items

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