Innovación en el grado en Trabajo Socialimplantación del sistema tipo "QUIZ"

  1. Sotomayor Morales, Eva María
  2. Fuente Robles, Yolanda María de la
Zeitschrift:
Revista Atlántida: Revista Canaria de Ciencias Sociales

ISSN: 2171-4924

Datum der Publikation: 2012

Nummer: 4

Seiten: 155-168

Art: Artikel

Andere Publikationen in: Revista Atlántida: Revista Canaria de Ciencias Sociales

Zusammenfassung

In this article we the implementation of the system like «quiz» in Social Work degree at the University of Jaén, as a new experience-evaluation training support within the European Higher Education Area. New tools for new methodologies of teaching more participatory and active, with the involvement of students in the development of their training.

Bibliographische Referenzen

  • Agencia Nacional de Evaluación de la Calidad y Acreditación (2007). El libro Blanco del Título de Grado de Trabajo Social. Madrid. Extraído el 20 de julio de 2011 http://www.aneca.es/ var/media/150376/libroblanco_trbjsocial_def.pdf.
  • Buck Institute for Education (2003). Project Based Learning Handbook. Buck Inst for Education. Segunda edición.
  • De Miguel Díaz, M. (2005). «Cambio de paradigma metodológico en la Educación Superior. Exigencias que conlleva», en Cuadernos de Integración Europea 2 septiembre 2005, pp. 16-27 http://www.cuadernosie.info
  • Johnson, D., Johnson, R. y Smith, K. (1991). Active learning: Cooperation in the College Classroom. Edina, MI: Interaction Book Company.
  • Parr, W. y Smith, M. (1998). «Developing case-based business statistics courses». The American Statistician, 52 (4), 330-337.
  • Romero, S. y A. Guillén. «Evaluación y Autoevaluación Continuas Automatizadas Mediante Herramientas de Software Libre» Congreso i Congreso de Docencia Universitaria. 2 al 4 de julio 2009 Entidad organizadora: Universidad de Vigo Publicación (ISSN/ISBN). 978-84-8158- 494-3, pp. 259-264.
  • Toffler, A. (1985). La Tercera Ola. Buenos Aires: Ediciones Argentina.