Publicaciones (131) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2021

  1. "Eftube".: Convierte a tus alumnos en verdaderos youtubers: aprendizaje basado en proyectos.

    Metodologías activas en la práctica de la educación física. (Ediciones Morata), pp. 186-206

  2. A comparison of the utility of different step-indices to translate the physical activity recommendation in adolescents

    Journal of Sports Sciences, Vol. 39, Núm. 4, pp. 469-479

  3. A randomized controlled trial protocol to test the efficacy of a dual-task multicomponent exercise program vs. A simple program on cognitive and fitness performance in elderly people

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 12

  4. A school-based randomized controlled trial to promote cycling to school in adolescents: The paco study

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 4, pp. 1-21

  5. A través del cristal: la memoria visual del FeMAUB

    Me enamoran en Jaén: XXV aniversario del Festival de Música Antigua de Úbeda y Baeza (Diputación Provincial de Jaén), pp. 149-346

  6. Absolute Reliability and Concurrent Validity of the Stryd System for the Assessment of Running Stride Kinematics at Different Velocities

    Journal of strength and conditioning research, Vol. 35, Núm. 1, pp. 78-84

  7. Active commuting to school among 36,781 Spanish children and adolescents: A temporal trend study

    Scandinavian Journal of Medicine and Science in Sports, Vol. 31, Núm. 4, pp. 914-924

  8. Acute Effects of Muscular Fatigue on Vertical Jump Performance in Acrobatic Gymnasts, Evaluated by Instrumented Insoles: A Pilot Study

    Journal of Sensors, Vol. 2021

  9. Acute and 24 h effect of kinesio taping on lower back muscle soreness during continued practice of cross-country skiing among collegiate students. A double-blind, randomized, placebo-controlled trial

    Journal of Sports Sciences, Vol. 39, Núm. 21, pp. 2427-2433

  10. Acute effect of a static- And dynamic-based stretching warm-up on standing long jump performance in primary schoolchildren

    Biology of Sport, Vol. 38, Núm. 3, pp. 333-339

  11. Alfabetización digital en arte y humanidades: Entornos digitales de arqueología y museos de arte

    Entornos virtuales para la educación en tiempos de pandemia: Perspectivas metodológicas (Dykinson), pp. 2268-2292

  12. Alternatives of Physical Activity within School Times and Effects on Cognition. A Systematic Review and Educational Practical Guide

    Psicología educativa, Vol. 27, Núm. 1, pp. 37-50

  13. Analysis of Posters for Informing the Population via Social Media during Covid-19: Ukrainian Network

    Psycholinguistics , Vol. 30, Núm. 1, pp. 249-273

  14. Analysis of dynamic balance in preschool children through the balance beam test: A cross-sectional study providing reference values

    Gait and Posture, Vol. 83, pp. 294-299

  15. Analysis of the effect size of overweight in speed-agility test among adolescents Reference values according to sex, age and BMI.

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 40, pp. 157-163

  16. Análisis de la actividad física en estudiantes de educación física con sobrepeso y obesidad durante la pandemia por COVID-19

    E-motion: Revista de Educación, Motricidad e Investigación, Núm. 17, pp. 150-159

  17. Análisis de la calidad de vida en universitarios colombianos

    Journal of sport and health research, Vol. 13, Núm. 2

  18. Aplicaciones actuales del lenguaje visual en la investigación científica

    La representación audiovisual de la ciencia en el entorno digital (McGraw Hill España), pp. 9-21

  19. Aplicación de las redes sociales en la enseñanza universitaria: Evolución temporal

    Conference proceedings. CIVINEDU 2021: 5th International Virtual Conference onEducational Research and Innovation

  20. Apoyo a la autonomía de los escolares para su acondicionamiento físico en el tiempo de ocio mediante unidades didácticas alternadas en educación física

    Innovación en la docencia e investigación de las ciencias sociales y de la educación (Dykinson), pp. 2459-2483