Publicaciones (32) Publicaciones de CARMEN MARTÍNEZ GARCÍA

2023

  1. Analyzing the Role of Fe0 and Fe3+ in the Formation of Expanded Clay Aggregates

    Materials, Vol. 16, Núm. 16

  2. Can statistical methods optimize complex multicomponent mixtures for sintering ceramic granular materials? A case of success with synthetic aggregates

    Ceramics International, Vol. 49, Núm. 14, pp. 24195-24206

  3. Effect of the addition of organic wastes (cork powder, nut shell, coffee grounds and paper sludge) in clays to obtain expanded lightweight aggregates

    Boletín de la Sociedad Española de Cerámica y Vidrio, Vol. 62, Núm. 1, pp. 88-105

  4. Meet and speak con emprendedor@s

    Innovación docente e investigación en ciencias, ingeniería y arquitectura: nuevas tendencias para el cambio en la enseñanza superior (Dykinson), pp. 101-118

  5. Study of the synergistic impact of Fe3O4, Na2CO3 and organic C on kaolin-based lightweight aggregates by a DOE (Mixture Experiments) approach

    Construction and Building Materials, Vol. 403

2022

  1. Aplicación del Diseño de Mezclas para optimizar las temperaturas de cocción en áridos ligeros multifásicos

    V Jornadas de Estadística como Herramienta Científica: libro de resúmenes (Universidad de Jaén), pp. 9-10

  2. Comparative Life Cycle Assessment of lightweight Aggregates Made from Waste—Applying the Circular Economy

    Applied Sciences (Switzerland), Vol. 12, Núm. 4

  3. Cápsulas formativas para aprender a emprender

    Innovación Docente e Investigación en Ciencias, Ingeniería y Arquitectura: Experiencias de cambio en la Metodología Docente (Dykinson), pp. 299-314

  4. Zeolitization of Diatomite Residues by a Simple Method

    Applied Sciences (Switzerland), Vol. 12, Núm. 21

2021

  1. Application of life cycle assessment in the environmental study of sustainable ceramic bricks made with ‘alperujo’ (Olive pomace)

    Applied Sciences (Switzerland), Vol. 11, Núm. 5, pp. 1-16

  2. Cleaner design and production of lightweight aggregates (LWAs) to use in agronomic application

    Applied Sciences (Switzerland), Vol. 11, Núm. 2, pp. 1-18

  3. Creación de contenidos didácticos interactivos en el ámbito de la Ingeniería

    Metodologías activas con TIC en la educación del siglo XXI (Dykinson), pp. 725-739

  4. Environmental impact estimation of ceramic lightweight aggregates production starting from residues

    International Journal of Applied Ceramic Technology, Vol. 18, Núm. 2, pp. 353-368

  5. Sostenibilización curricular en la docencia de asignaturas de Máster en las áreas de Ingeniería Química y Tecnologías del Medio Ambiente

    Innovación docente e investigación en ciencias, ingeniería y arquitectura: nuevos enfoques en la metodología docente (Dykinson), pp. 217-224

  6. Sostenibilización curricular en la docencia de asignaturas de máster en las áreas de Ingeniería Química y Tecnologías del Medio Ambiente

    Actas del III Congreso Internacional de Innovación Docente e Investigación en Educación Superior: cambios en el proceso de enseñanza-aprendizaje de las Áreas del Conocimiento. 15-20 de noviembre de 2021

  7. Utilisation of mining waste from the steel industry, ladle furnace slags, as a filler in bituminous mixtures of continuous grading

    Metals, Vol. 11, Núm. 9

2020

  1. Design and characterization of controlled release pk fertilizers from agro-residues

    Environmental Engineering and Management Journal, Vol. 19, Núm. 10, pp. 1669-1676

  2. Evaluation of the environmental benefits associated with the addition of olive pomace in the manufacture of lightweight aggregates

    Materials, Vol. 13, Núm. 10

  3. Fomentando la cultura emprendedora en los estudios de ingeniería. Creación de un semillero de emprendedor@s

    X Congreso Universitario Internacional sobre Contenidos, Investigación, Innovación y Docencia: (CUICIID 2020). Libro de Actas

  4. Fomentando la cultura emprendedora en los estudios de ingeniería. Creación de un semillero de emprendedor@s

    Investigando sobre tendencias en análisis de contenidos de vanguardia (Tirant Humanidades), pp. 275-286