Orientación Profesional. Nexo entre Competencias Clave y Competencias Laborales

  1. Bermúdez López, Eva Ángeles 1
  2. Pérez Navío, Eufrasio 2
  3. Campos Barrionuevo, Blas 3
  1. 1 Universidad de Educación Nacional a Distancia
  2. 2 Universidad de Jaén
    info

    Universidad de Jaén

    Jaén, España

    ROR https://ror.org/0122p5f64

  3. 3 Consejería de Educación y Deporte. Junta de Andalucía
Revista:
Revista Reflexión e Investigación Educacional

ISSN: 2452-4638

Año de publicación: 2020

Título del ejemplar: Revista Reflexión e Investigación Educativa

Volumen: 2

Número: 2

Páginas: 31-52

Tipo: Artículo

Otras publicaciones en: Revista Reflexión e Investigación Educacional

Resumen

The functionality of the professional guidance needs to link key or life competencies which provide the person with a certain academic level, and labor competencies demanded by the labor market. In this way, guidance is assumed, at the political level first and then at the educational one, as an instrument of constant adjustment between personal, academic and contextual factors of people throughout their lives. The present descriptive study shows the results on willingness to employment (attitudinal variable) according to the gender, age and academic level of a sample of unemployed people. It also seeks to highlight the importance that vocational guidance (as an active employment policy) has not only as a source of information and advice, but also as a tool to modify attitudes acquired in people such as the attitude towards employment and specifically, willingness.

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